Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MED213Medya Etiği3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Bölümü / Programı Medya ve İletişim
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencinin özellikle medya alanındaki ahlâk, vicdan ve meslek normları bağıntısı kapsamında tarihsel çerçevede
bilinçlendirmektir.
Dersin İçeriği Bu ders; Etik dersinin önemi, kullanım alanları ve disiplinler, etiğin kökeni ve içerimleri dersin genel çerçevesi ve beklentiler.,Felsefe ve
etik bağıntısı, dönemin başlangıcı ve uluları, ,Medya üretim ilişkileri ve vicdan hükmünün hükümsüzlüğü,Türkiye’de Medyanın Yapısal
sorunları ve gazeteciliğin konumubasının Etik Sorunları,Yazılı Basın Haberlerinde Görülen Yapısal sorunlar, Medya,İktidar, İdeolojiüçlemesi ve etik yorumları,Medyadan yazılı ve görsel örnekler-enformasyon –ileti-dezenformasyon-iletinin kurgulanımı- Van Dijk
yaklaşımı; ,Eleştirel Kitle İletişimi araştırması ve Medya Etkileri : Van Dijk,Reklâmlar ve etik örnekler, medyada etik kurullar ve
işlevleri,Diğer meslekler ve etik sorunları,Diğer meslekler ve etik sorunlar,genel tekrar, soru yanıt,arasınav,final sınavı; konularını
içermektedir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. ELİF ÜNALDI elif.unaldi@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Binark M ve Bayraktutan G, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2013 - Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği, sorunlar ve sorumluluklar, Dipnot Yayınları, İstanbul, 2011
Keane, John. Medya ve Demokrasi, (Çev.) Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010 -Demir V, Medya Etiği, Beta Yayınları, İstanbul, 2006
anlatım

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 2 30
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 135

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Etik kavramını kökenlerini, ahlâk ve vicdanla ve diğer ilişkin disiplinlerini, tarihçesini bilir ve uygular.
2 Geleneksel ve sayısal medyanın özelliklerini ve türlerini bilir ve etiksel bağlamda karşılaştırma yapabilir
3 Medya meslek gruplarına göre (gazeteci-tv programcısı, haber editörü,film yönetmeni, fotoğrafçı, muhabir) meslek etik kurallarını bilir ve uygular
4 Gelecekteki mesleği ile ilgili ahlaki ve mesleki her detayı bilir ve uygular.
5 Öğrenci dünyadaki bazı ülkelerde uygulanan medya etik kurallarını bilir ve kıyaslayabilir. ( reklâm etiği, görsel etik kuralları, basın etik ilkeleri,vb)


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi Ders notu
2 Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması Ders notu
3 İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması Ders notu
4 Medya etiği ve özdenetim Ders notu
5 Medya etiğinin kuramsal temelleri Ders notu
6 Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri Ders notu
7 Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik Ders notu
8 Milletlerarası sahada ahlâk prensipleri ve özdenetim kuruluşları Ders notu
9 Halkla ilişkiler ve etik meslek ilkeleri Ders notu
10 Reklâmcılık ve etik meslek ilkeleri Ders notu
11 Türk medyasında ilk meslek teşekkülleri ve etik Ders notu
12 Günümüz Türk medyasında etik ve özdenetim ve uygulamaları Ders notu
13 Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar Ders notu
14 Güncel meseleleri örneklerle tartışma Ders notu


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15
Tüm 3 1 3 4 3 3 4 2 3 3 3 4 4 3 3
Ö1 4 1 3 2 4 5 2 2 4 2 3 4 4 5 4
Ö2 4 2 4 2 2 2 5 4 1 2 2 5 3 3 4
Ö3 3 3 5 4 3 2 4 2 4 4 4 4 2 4 3
Ö4 2 2 2 4 4 3 5 2 1 4 1 3 5 4 2
Ö5 3 1 4 5 2 4 3 1 4 4 5 3 5 2 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=203014&curProgID=5729&lang=tr