Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1LAN101Academic English2+0+026

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ders dinleme, konuşma, okuma ve yazmayı kapsayan İngilizce iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Özellikle, bu becerilerin akademik ve teknolojik bağlamlarda anlamlı iletişimsel görevlerde kullanılmasına vurgu yapılır. Öğrenciler akademik İngilizceyi kullanma konusunda olumlu tutumları ve güveni teşvik eden çeşitli öğrenme etkinliklerine katılacaklardır. Bağımsız öğrenme becerileri, kendi kendine erişimli öğrenme modları aracılığıyla da desteklenecektir.
Dersin İçeriği Ders, dinleme, konuşma, okuma ve yazmayı kapsayan İngilizce iletişim becerilerini geliştirecektir. Bu becerilerin akademik ve teknolojik bağlamlarda sınıf içi alıştırmalarda, tartışmalarda, akademik okumalarda ve yazma uygulamalarında kullanılarak anlamlı iletişimsel görevlerde kullanımını vurgulayacaktır. Öğrenciler, İngilizce kullanımına ilişkin olumlu tutumları ve güveni teşvik eden çeşitli öğrenme etkinlikleriyle meşgul olacaklardır. Bağımsız öğrenme becerileri ve eleştirel düşünme ve analiz de çeşitli öğrenme modları aracılığıyla desteklenecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Öğrenme Teknikleri: Ders Anlatımı, Derse Katılım, Yazma Alıştırmaları.
Ölçme Teknikleri: Derse Katılım, Yazma Ödevleri, Yazılı Sınavlar.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Antonina Nemtinova antonina.nemtinova@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kitap: Oxford EAP A course in English for Academic Purposes (Upper-Intermediate B2) by Edward de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: Check Your Vocabulary for Academic English by David Porter/ Oxford Grammar for EAP (English grammar and practice for Academic Purposes) by Ken Paterson and Roberta Wedge
Kitap: Oxford EAP A course in English for Academic Purposes (Upper-Intermediate B2) by Edward de Chazal and Sam McCarter;
ek kaynak: Check Your Vocabulary for Academic English by David Porter/ Oxford Grammar for EAP (English grammar and practice for Academic Purposes) by Ken Paterson and Roberta Wedge

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 52

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler hem yarı özgün hem de özgün akademik metinlerle çalışabilecek ve bunları eleştirel olarak değerlendirebilecektir.
2 Öğrenciler, akademik metinlerle baş etmek için etkili okuma ve analiz stratejilerini kullanabilecek ve sunum yaparken öğrencilerin kendilerine olan güvenini ve anlaşılırlığını artırabileceklerdir.
3 Dersin sonunda akademik yazma, dinleme, konuşma ve okuma becerilerinin gelişimine ulaşılmış olur. Ayrıca öğrencilerin başka kelimelerle ifade etme, özetleme ve not alma becerileri de geliştirilecektir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Meeting & Greeting Academic orientation Unit 1 Education Introduction (course, format, teacher, student) Reading Dictionaries de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
2 Unit 1 Education Writing Starting the process Listening Lectures Speaking Seminars Vocabulary Using a dictionary de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
3 Unit 2 Systems Reading Textbooks Writing Topic sentences; paragraphs Listening Lectures Speaking Tutorials Vocabulary Inferring meaning Case Study (preparation for academic writing) de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
4 Unit 3 Communication Reading Textbooks Writing Topic sentences; paragraphs Listening Lectures Speaking Tutorials Vocabulary Inferring meaning de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
5 Unit 4 Order Reading Textbooks Writing Essay introductions Listening Lectures Speaking Presentations Vocabulary Classifications de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
6 Unit 5 Intelligence Reading Textbooks Writing Essay conclusions Listening Lectures Speaking Tutorials Vocabulary Collocation Case Study (first steps in academic writing essays) de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
7 Unit 6 Change Reading Popular academic texts Writing Descriptions Listening Lectures Speaking Presentations Vocabulary Suffixes Revision de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
8 Ara Sınav de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
9 Unit 7 Culture Reading Textbooks Writing Comparison essays Listening Lectures Speaking Seminars Vocabulary General and technical meanings de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
10 Unit 8 Interpretation Reading Journals Writing Citation and referencing Listening Interviews Speaking Informal discussions Vocabulary Prefixes Case Study (comparison essay) de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
11 Unit 9 Persuasion Reading Textbooks Writing Argument essays Listening Lectures Speaking Seminars Vocabulary Synonyms and formality de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
12 Unit 10 Connection Reading Textbooks Writing Cause and effect essays Listening Lectures Speaking Presentations Vocabulary Cohesive noun phrases de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
13 Unit 11 Technology Textbooks Writing Problem solution essays Listening Lectures Speaking Presentations Vocabulary Phrasal and prepositional verbs Case Study (argument, cause and effect, problem and solution essays) de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
14 Unit 12 Independence Reading Textbooks Writing Examination essays Listening Lectures Speaking Presentations Vocabulary Review of learning de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
15 REVISION OF THE TERM Case Studies (for all the essay types) de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
16 Final Sınavı de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge de Chazal and Sam McCarter; ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 5 3 3 4 3 3 3 4 4 3
Ö1 5 3 3 4 3 3 3 4 4 3
Ö2 5 3 3 4 3 3 3 4 4 3
Ö3 5 3 3 4 3 3 3 4 4 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=203994&curProgID=5727&lang=tr