Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2ITF106Introduction to Business3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı This course is designed to provide a foundation in such general business concepts as: management, organizational behavior, finance, accounting, business law, marketing, and other business systems.
Dersin İçeriği The course covers the following topics: The Environment of Business; Business Ownership and Entrepreneurship; Management and Organization; Human Resources; Marketing; Finance and Investment
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Metin TOPTAŞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ronald J Ebert and Ricky W Griffin (2017). Business essentials - global edition.-Harlow: UK: Pearson.
...

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Veri yok

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 14 4 56
Ara Sınavlar 1 1 1
Uygulama 2 19 38
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 180

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 To identify and describe the influence of the environments created by the economy, technology, competition, diversity, global opportunities, and social responsibility.
2 To compare the advantages and disadvantages of the major forms of business ownership and discuss why many people are willing to accept the risks of entrepreneurship.
3 To understand the need for management in business organizations, the role of management in developing an organizational structure, and the process of producing products and services that satisfy customers.
4 To describe the management role of acquiring and retaining human resources and creating a supportive work environment.
5 To explain the marketing function and describe the concepts and processes involved in designing product strategy, promotion strategy, distribution strategy, and pricing strategy.
6 To describe the financial management function and the role of money an financial institutions and to illustrate th concepts and processes involved i managing the acquisition and allocation o short-term and long-term funds.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Entrepreneurship, New Ventures, and Business Ownership Ronald J Ebert and Ricky W Griffin (2017). Business essentials - global edition.-Harlow: UK: Pearson.
2 Understanding Business Ethics and Social Responsibility
4 Employee Behavior and Motivation
5 Leadership and Decision Making
6 Human Resource Management and Labor Relations
7 Marketing Processes and Consumer Behavior
8 Midterm Exam
9 Developing and Pricing Products
10 Distributing and Promoting Products
11 Information Technology (IT) for Business
12 The Role of Accountants and Accounting Information
13 Understanding Money and the Role of Banking
14 Managing Business Finances
15 General revision
16 Final Exam Week
17 Final Exam Week


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 4 3 3 4 3 3 5 4 3 5
Ö1 5 3 2 3 3 2 4 5 1 5
Ö2 2 2 2 4 3 2 4 3 1 4
Ö3 2 2 2 5 3 2 3 2 1 4
Ö4 2 2 3 3 3 3 3 3 1 5
Ö5 2 2 2 3 3 3 5 2 2 5
Ö6 3 2 5 4 3 3 5 3 4 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=203995&lang=tr&curProgID=5727