Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2RES102Introduction to Academic Research and Writing2+0+022

 
Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Akademik makale yazma becerilerini güçlendirmek ve öğrencilere akademik amaçlı yazma pratiğini tanıtmak için tasarlanmış bir yazma atölyesi. Öğrencileri araştırma yazmanın bir gereklilik olduğu üst düzey İngilizce derslerinde çalışmaya hazırlayacaktır. Araştırma yürütme, not alma, açıklama, özet, doğrudan alıntı, konumlandırma ve MLA veya APA stili alıntı yapma gibi temel araştırma yazma becerilerini tanıtır. Ders, aşağıdaki gibi makro düzeydeki kompozisyon becerilerine eşit derecede vurgu yapacaktır: makale yapısı, paragraf yapısı, tutarlılık, birlik ve cümle yapısı, dil bilgisi, kelime bilgisi, yazım ve mekanik gibi mikro düzey beceriler. Dersin diğer önemli amacı akademik araştırmalara yönelik eleştirel düşünme ve analiz becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Öğrencilerin akademik bölümlerinde başarılı olabilmeleri için ihtiyaç duydukları akademik dil becerileri. Ders, tüm üniversite öğrencilerinin ihtiyaç duyduğu akademik dil becerilerine ve öğrencilerin belirli tercih alanlarına yönelik öncelikli öneme sahip belirli akademik dil becerilerine odaklanmaktadır. Öğrencilere planlama, araştırma, bilgi toplama ve düzenleme dahil olmak üzere akademik yazmanın çeşitli aşamalarında rehberlik edilecektir. Bu, okuma ve yazma uygulamaları, tartışmalar, çeşitli akademik metinlerin incelenmesi ve analizi üzerine sınıf içi ve eve götürülecek alıştırmalar yoluyla yapılacaktır. Öğrenciler farklı akademik okuma ve yazma araç ve stratejilerini kullanarak kendi akademik tarzlarının temellerini atma fırsatına sahip olacaklar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Öğrenme Teknikleri: Ders Anlatımı, Derse Katılım, Yazma Alıştırmaları, Müzakere.
Ölçme Teknikleri: Derse Katılım, Yazma Ödevleri, Yazılı Sınavlar.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Antonina Nemtinova antonina.nemtinova@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Cohen, R. F., & Miller, J. L. (2014). Longman Academic Reading Series 4. White Plains, NY: Pearson Education.
Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
Kitap: Academic Writing A Handbook for International Students Third Edition by Stephen Bailey (Routledge);
ek kaynak: Check Your Vocabulary for Academic English by David Porter/ Oxford Grammar for EAP (English grammar and practice for Academic Purposes) by Ken Paterson and Roberta Wedge

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
2
% 90

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 52

 
Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler çeşitli akademik metinleri ve stilleri analiz edebilecek ve eleştirel olarak değerlendirebilecektir.
2 Öğrenciler farklı okuma ve yazma stratejilerini (örneğin, başka sözcüklerle ifade etme, özetleme, tanım yazma, metinleri tarama, not alma vb.) kullanarak araştırma ve akademik yazımda kendi akademik tarzının temellerini atabileceklerdir.
3 Öğrenciler öğrendikleri materyali, akademik raporların yanı sıra temel akademik makaleleri planlamak ve yazmak için uygulayabileceklerdir.
4 Öğrenciler, argümanlarını desteklemek ve intihali önlemek amacıyla atıf ve referanslama stillerini doğru şekilde kullanarak akademik bütünlüğü koruyabileceklerdir.
5 Öğrenciler, eleştirel düşünme ve kanıta dayalı sorgulamanın rolünü de kapsayacak şekilde, akademik araştırmanın temel ilkelerini, süreçlerini ve amaçlarını tanımlayabileceklerdir.

 
Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Introduction 1.1 Background to writing 1.2A Reading: finding suitable sources 3.1 Abbreviations Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
2 1.2B Reading: developing critical approaches 1.3 Avoiding plagiarism 3.2 Academic vocabulary 4.1 Formal letters and emails p.249 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
3 1.4 From understanding titles to planning 1.5 Finding key points and note-making 3.3 Articles 3.4 Caution Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
4 1.6 Paraphrasing 1.7 Summarising 3.5 Conjunctions 4.2 Writing CVs p. 254 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
5 1.8 References and quotations 1.9 Combining sources 3.6 Nouns and adjectives Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
6 1.10 Organising paragraphs 1.11 Introductions and conclusions 3.7 Prefixes and suffixes 4.3 Reports, case studies and literature reviews p.257 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
7 1.12 Re-writing and proof-reading 3.8 Prepositions Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
8 Ara Sınav Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
9 2.1 Argument and discussion 2.2 Cause and effect 3.9 Punctuation Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
10 2.3 Cohesion 2.4 Comparisons 3.10 Singular or plural? 3.11 Synonyms 4.4 Designing and reporting surveys p.267 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
11 2.5 Definitions 2.6 Examples 3.12 Time words Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
12 2.7 Generalisations 2.8 Numbers 3.13 Verbs – passives 4.5 Writing longer essays p.273 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
13 2.9 Problems and solutions 2.10 Style 3.14 Verbs of reference 4.5 Writing longer essays p.273 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
14 2.11 Visual information 2.12 Working in groups 3.15 Verbs – tenses Self-assessment exercises p.282 Glossary p.287 Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
15 Revision Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge
16 Final Sınavı Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge Bailey (Routledge); ek kaynak: David Porter/ Paterson and Wedge

 
Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 5 5 3 4 5 5 5 3 3 5
Ö1 5 5 3 4 5 5 5 3 3 5
Ö2 5 5 3 4 5 5 5 3 3 5
Ö3 5 5 3 4 5 5 5 3 3 5
Ö4 5 5 3 4 5 5 5 3 3 5
Ö5 5 5 3 4 5 5 5 3 3 5

  Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek

  
  https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204001&curProgID=5727&lang=tr