Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ITF205Marketing Management3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı The objectives of the course is threefold:
• The first is to explain the role of marketing within the firm and society.
• The second is to expose you to the two parts of a marketing strategy: the target market and the marketing mix.
• The last objective is to make you recognize the four basic tools in the marketing mix: product, promotion, price, and distribution.
Dersin İçeriği The course focuses on basic marketing concepts, the role of marketing in the organization, and the role of marketing in society. Topics include market segmentation, product development, promotion, distribution, and pricing. Other topics, which will be incorporated into the course, are external environment (which will focus on integrative topics with marketing, such as economics, politics, government, and nature), marketing research, international/global marketing with relevance to cultural diversity, ethics, the impact of technology on marketing, and careers in marketing.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Metin TOPTAŞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Philip Kotler and Kevin Lane Keller (2015). Marketing Management (15th Ed.). Pearson Education Ltd.,Harlow, UK.
Available on the LMS

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %40
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 6 10 60
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 180

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Segmentation, targeting, and positioning. How to assess market potential, understand and analyze customer behavior, and focus resources on specific customer segments and against specific competitors.
2 Branding. How to develop, measure, and capitalize on brand equity
3 How to develop an effective mix of marketing, including product, pricing, promotion and distribution decisions.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Acquaintance and explaining the syllabus
2 Understanding the Marketing Management Concept
3 Capturing Marketing Insights and marketing research
4 Connecting with Customers: Creating Loyalty
5 Connecting with Customers: Analysing customer and business markets
6 Building Strong Brands: Segmenting, targeting and positioning
7 Building Strong Brands: Creating Brand Equity
8 Midterm exam
9 Building Strong Brands: Competition and growth
10 Creating Value: Product strategies and design
11 Creating Value: Introducing new market offerings and Pricing Strategies
12 Delivering Value: Integrated marketing channel and distributing value via wholesaling, retailing.
13 Communicating Value: Integrated marketing communications and Managing mass communications
14 Communicating Value: Managing digital and personal communications


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 2 4 5 1 3 3 5 5 4 5
Ö1
Ö2
Ö3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204003&lang=tr&curProgID=5727