Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Dijital Oyun Tasarımı
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencilere programlama ile ilgili algoritma, akış diyagramları ve yapısal programlama gibi temel kavramları öğretmek, bir programlama dili ile temel programlama kodlayabilme yetkinliği kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin içeriği, programlama kavramlarına temel bir giriş sunar ve bilgisayar bilimlerinin temel ölçü birimlerini tanımlar. Öğrencilere sorun çözme yetenekleri kazandırmak amacıyla algoritmaların nasıl tasarlandığına dair ilk adımları öğretir. Karar yapısı ve döngü yapıları gibi temel programlama yapılarına odaklanarak, bu yapıların nasıl kullanılacağını ve örneklerini sunar. Ayrıca Java programlama dilini kullanarak, döngü ve karar yapısı örnekleri verir ve tek ve çok boyutlu dizilerin nasıl kullanılacağını açıklar. Son olarak, dinamik diziler, liste yapıları ve alt programlar gibi programlama tekniklerini ele alır. Bu ders, öğrencilere temel programlama becerilerini kazandırarak bilgisayar bilimlerine sağlam bir temel oluşturmayı hedefler.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
1: Teorik Anlatım, 2: Uygulama-Alıştırma, 3: Problem Çözme, 4: Soru-Cevap, 5: Tartışma, 6: Gösterme, 7: Çalışma Grubu, 8: Yönlendirilmiş Uygulama, 9: Beyin Fırtınası, 10: Kendi Kendine Çalışma, 11: Problem Çözme, 12: Proje Temelli Öğrenme
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Ayşe Çoban ayse.coban@gedik.edu.tr ayse.coban@gedik.edu.tr
|
Dersin Yardımcıları
|
Arş.Gör. Atakan Seç atakan.sec@gedik.edu.tr atakan.sec@gedik.edu.tr
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Downey, A. B., & Mayfield, C. (2020). Think Java: How to Think Like a Computer Scientist. O'Reilly. Köseoğlu, K. (2005). Programcılık Mantığı. İstanbul: Pusula Yayıncılık. Vatansever, F. (2020). Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, 14. Baskı, Seçkin Yayınları.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|