Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1DOT101Programlamanın Temelleri I1+2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere programlama ile ilgili algoritma, akış diyagramları ve yapısal programlama gibi temel kavramları öğretmek, bir programlama dili ile temel programlama kodlayabilme yetkinliği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği, programlama kavramlarına temel bir giriş sunar ve bilgisayar bilimlerinin temel ölçü birimlerini tanımlar. Öğrencilere sorun çözme yetenekleri kazandırmak amacıyla algoritmaların nasıl tasarlandığına dair ilk adımları öğretir. Karar yapısı ve döngü yapıları gibi temel programlama yapılarına odaklanarak, bu yapıların nasıl kullanılacağını ve örneklerini sunar. Ayrıca Java programlama dilini kullanarak, döngü ve karar yapısı örnekleri verir ve tek ve çok boyutlu dizilerin nasıl kullanılacağını açıklar. Son olarak, dinamik diziler, liste yapıları ve alt programlar gibi programlama tekniklerini ele alır. Bu ders, öğrencilere temel programlama becerilerini kazandırarak bilgisayar bilimlerine sağlam bir temel oluşturmayı hedefler.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Teorik Anlatım, 2: Uygulama-Alıştırma, 3: Problem Çözme, 4: Soru-Cevap, 5: Tartışma, 6: Gösterme, 7: Çalışma Grubu, 8: Yönlendirilmiş Uygulama, 9: Beyin Fırtınası, 10: Kendi Kendine Çalışma, 11: Problem Çözme, 12: Proje Temelli Öğrenme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Ayşe Çoban ayse.coban@gedik.edu.tr ayse.coban@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Atakan Seç atakan.sec@gedik.edu.tr atakan.sec@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Downey, A. B., & Mayfield, C. (2020). Think Java: How to Think Like a Computer Scientist. O'Reilly.
Köseoğlu, K. (2005). Programcılık Mantığı. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
Vatansever, F. (2020). Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, 14. Baskı, Seçkin Yayınları.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Kısa Sınav 2 % 0
Ödev 10 % 0
Devam 14 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
28
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 10 1 10
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 10 1 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 86

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Bilgisayarın genel işleyişi, sayı sistemleri, Boole cebri ve programlama hakkında temel bilgileri edinir.
2 Programlama problemlerini çözmek amacıyla algoritma tasarımı, akış şeması ile ilgili temel kavramları öğrenir.
3 Algoritmanın ne olduğunu, bir problemin akış şeması ile nasıl gösterileceğini öğrenir. Döngüler ve karar yapıları kullanabilir.
4 Dil bağımsız programlama ortamları üzerinde kod yazabilir. Temel programlama prensiplerini uygulayabilir.
5 Java programlama diline aşina olur. Java'nın temel yapılarını kullanabilir.
6 Dinamik dizileri ve liste yapılarını oluşturur, alt programları tasarlar ve kullanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
-5 Dil Bağımsız Programlama Ortamları Üzerinde Kodlama.
1 Programlama Temel Bilgisi.
2 Bilgisayar Ölçü Birimleri, Temel Kavramlar. Boole Cebri.
3 Algoritma Kavramı ve Problem Çözme.
4 Akış Diyagramları ve Temel Programlama Yapıları.
6 Java Programlamaya Giriş.
7 Karar Yapıları.
8 Ara Sınav.
9 Döngü Yapıları.
10 Döngü ve Karar Yapıları Örnekleri.
11 Tek Boyutlu Diziler.
12 Çok Boyutlu Diziler.
13 Dinamik Diziler ve Liste Yapıları.
14 Alt Programlar ve Programlama Teknikleri.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 2 3 4 1 1 1 1 1 1 1 1
Ö1 2 3 5 2 1 1 1 1 1 1 1
Ö2 3 3 5 3 1 1 1 1 1 1 1
Ö3 3 3 5 3 1 1 1 1 1 1 1
Ö4 3 3 5 3 1 1 1 1 1 1 1
Ö5 2 3 4 4 1 1 1 1 1 1 1
Ö6 2 3 4 4 1 1 1 1 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204006&curProgID=5728&lang=tr