Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1DOT103Oyun Programlama I1+2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Oyun programlama dersinin amacı, öğrencilere oyun geliştirme sürecini anlamaları ve bu alanda beceriler kazanmaları için gerekli temel bilgi ve yetenekleri sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler programlama konusunda temel bilgiler kazanma, oyun projelerini oluşturma ve yönetme, oyun ana hatlarını çizme, oyun projesinin kilometre taşlarını belirleme ve ilerlemeyi izleme konularına sahip olacaklardır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Ders Anlatma, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösterme, 6: Yönlendirilmiş Uygulama,7: Çalışma Grubu 8: Beyin Fırtınası, 11: Laboratuvar/Atölye /Alan Uygulaması, 12: Kendi Kendine Çalışma, 13: Problem Çözme, 14: Proje Temelli Öğrenme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Uzman Tarık Bağrıyanık tbagriyanik@gmail.com tbagriyanik@gmail.com
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Haftalık uygulama örnekleri ve açıklamaları (web ortamı)
Oyun motoruna ait sayfadaki doküman, video ve örnekler

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 6 84
Uygulama 14 1 14
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 98

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Oyun motorunda yeni proje oluşturmayı bilir.
2 Oyun motoru kullanarak çalışma ve uygulamalar yapabilir.
3 Oluşturulan projeleri oyun geliştirme alanında kullanır.
4 Oyun oluşturma fikirleri konusunda kendini ilerletebilme yetisi kazanır.
5 Oyun tasarımını dijitalleştirme uygulamalarını yaparken, sorun-çözüm odaklı ve eleştirel yaklaşım edinir.
6 Dijital oyun alanında vizyonunu geliştirir, mesleki bilgisini uygular


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Oyun ve oyun çalışmalarını iletişim, sanat, tasarım ve yazılım alanlarındaki kavramsal önemini anlayabilme
2 Oyuncuya ve kullanıcıyı merkeze alan deneyim odaklı uygulamalar yapabilme yeteneği kazanma
3 Oyun sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda oyun geliştirmek için gerekli bilgisayar teknolojileri ve yazılım bilgisine sahip olabilme
4 Oyun motorlarını yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hâkim şekilde kullanılabilme
5 İki ve üçboyutlu karakter/animasyon tasarlayarak ya da modelleyerek profesyonel projeler geliştirilebilme
6 Geliştirilen dijital oyun tasarımlarını tutarlı biçimde değerlendirilebilme
7 Ara Sınav
8 Dijital oyunlar için etkili görsel ve işitsel tasarımlar oluşturabilme
9 Tasarımları; oyunun teması, konusu ve hedef kitlesi bağlamında etkili biçimde kullanılabilme
10 Geliştirilen dijital/masaüstü oyunu oyunculara yatırımcılara ve geliştiricilere tanıtabilme
11 Oyun fikrini, özelliklerini, orijinalliğini ve sahip olduğu ticari potansiyeli doğru biçimde pazarlayabilme
12 E-Spor oyun alt kültürüne dair analiz yapabilme
13 Masaüstü oyunlar ve rol yapma oyunları gibi oyun alt kültürüne dair analiz yapabilme
14 Final Sınavı için uygulamaların eksiklerinin revize edilmesi genel kritik ve değerlendirmeler.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 4 2 2 3 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 3 4 2 3 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204007&curProgID=5728&lang=tr