Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1DOT105Temel Matematik2+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin oyun tasarlarken ihtiyaç duyacağı matematik mantığını öğretmektir.
Dersin İçeriği Temel Matematik dersi; mantık, ispat yöntemleri, küme teorisi, fonksiyonlar, diziler ve toplam sembolü, matrisler ve lineer denklem sistemleri, sayı sistemleri, şifreleme ve kriptoloji, sayma, permütasyon, kombinasyon, olasılık, tümevarım ve yineleme konularını kapsamaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Ders Anlatma, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Kendi Kendine Çalışma, 6: Problem Çözme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Refia Aksoy refia.aksoy@gedik.edu.tr refia.aksoy@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders materyalleri

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 2 30
Sınıf Dışı Ç. Süresi 15 2 30
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 64

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dijital Oyun Tasarımı için gerekli olan temel matematiksel kavramları tanımlar.
2 Bilgisayar-matematik ilişkisini kurar.
3 Farklı modelleme çeşitlerinden yararlanarak yeni problem modelleri oluşturur.
4 Soyut düşünme yeteneğini geliştirir.
5 Problemleri analitik, sayısal ve istatiksel yöntemlerle çözer.
6 Dijital Oyun Tasarımı için gerekli olan sayısal dönüşümleri ve işlemleri yapar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Mantık
2 İspat Yöntemleri
3 Küme Teorisi
4 Fonksiyonlar
5 Diziler ve Toplam Sembolü
6 Matrisler ve Lineer Denklem Sistemleri
7 Matrisler ve Lineer Denklem Sistemleri
8 Ara Sınav
9 Sayı Sistemleri
10 Şifreleme ve Kriptoloji
11 Şifreleme ve Kriptoloji
12 Sayma, Permütasyon, Kombinasyon
13 Olasılık
14 Tümevarım ve Yineleme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 4 1 5 1 1 3 1 1 1 1 1
Ö2 4 1 5 1 1 4 1 1 1 1 1
Ö3 5 4 5 1 1 5 1 1 1 1 2
Ö4 5 4 5 1 1 5 2 2 1 1 2
Ö5 5 4 5 1 1 5 1 1 1 1 1
Ö6 5 2 5 1 1 5 1 1 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204008&curProgID=5728&lang=tr