Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1DOT109Konsept Tasarımı I1+2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenciler oyun, dijital platform ve film sektöründe uygulanabilecek olan konsept tasarıma giriş yapacaklarıdır. Temel aşamaları ile karakter tasarımı, nesne silah tasarımı ve iç ve dış mekân konsept tasarımlarını tasarlayacak ve uygulayacaklardır.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler dijital oyun sektöründe konsept tasarımının gelişimini inceleyeceklerdir. Konsept tasarımın neyi kapsadığı, Konsept tasarım içerisinde kullanılan tekniklerin ve karakter tasarımında silüetin önemi ve Silüet üzerinden örnek uygulamalar ile, tasarlanan silüetin fotobash teknolojisi kullanılarak doku ve boyutlandırılmasına kadar, kapsamlı temel görsel oluşturma konularını ele alacaklardır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Ders Anlatma, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösterme, 6: Yönlendirilmiş Uygulama,7: Çalışma Grubu 8: Beyin Fırtınası, 11: Laboratuar/Atölye /Alan Uygulaması, 12: Kendi Kendine Çalışma, 13: Problem Çözme, 14: Proje Temelli Öğrenme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Yeter Beriş yeter.beris@gedik.edu.tr yeter.beris@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %50
Alan Bilgisi %50

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 4 60
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 114

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tasarımını hayata geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanmayı bilir.
2 Fikir, tasarım üretim ve geliştirmeleri boyunca sistematik çalışma ve uygulamalar yapabilir.
3 Öğrenci deneyimlerini reklam ve oyun tasarımı alanında kullanır. Yaratıcı fikirler geliştirir.
4 Yaratıcı ve görsel düşünebilme yetisi kazanır.
5 Tasarımın sayısallaştırma uygulamalarını yaparken,sorun-çözüm odaklı ve eleştirel yaklaşım edinir.
6 Dijital oyun alanında vizyonunu geliştirir, mesleki bilgiyi uygular.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma, ders içeriği ve değerlendirme kriterleri, Konsept Tasarım nedir, Konsept Tasarım Tarihi ve Konsept Tasarımında kullanılan teknikler hakkında sunum ve tartışma. Örnek yapılan işler üzerinden analiz. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
2 Konsept tasarım teknikleri ve Photoshop programının temel araçlarının uygulamalar ile bilgilendirilmesi; Görüntü boyutu ve Çözünürlük / Genel tasarım panellerinin tanıtılması (zoom tool, pentool,layer,maske vb.) / Tanınan panellerin üzerinden foto izolasyon uygulamaları. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
3 Overpaint ve Photobash nedir? Örnekler üzerinden değerlendirme ve Uygulamalar. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
4 Foto İmage ve vektörel programlarda tasarım panellerinin belirlenen proje üzerinden silüet karakter tasarımlarının uygulanması -1- Öğrencilerin oluşturdukları takım oyunu için her takımın kendi hikayesinin oluşturulması. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
5 Foto İmage ve vektörel programlarda tasarım panellerinin belirlenen proje üzerinden silüet karakter tasarımlarının uygulanması -2- Oluşturulan takım hikayelerinin karakter, nesne ve çevre yapısının incelenmesi tartışma Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
6 Tasarlanan projeye uygun photoshop programında uygun fırça paletinin oluşturulması ve çalışma üzerinde uygulamaların değerlendirilmesi. Tasarlanan karakter üzerindeki ışık gölgelerinin eklenmesi ve detaylandırılması. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
7 Ara Sınav
8 Öğrencilerle birlikte seçilen 3 farklı film konusu üzerinden (Dungen and dragons, StarWars vb. gibi) tarzlarına uygun yeni bir konsept tasarımı istenir. Seçilen filmin önemli karakterleri, araçları, objeleri ve mekanları üzerinden konuya ve konsepte uygun biçimde silüet çalışmaları yapım süreci -1. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
9 Öğrencilerle birlikte seçilen 3 farklı film konusu üzerinden (Dungen and dragons, StarWars vb. gibi) tarzlarına uygun yeni bir konsept tasarımı istenir. Seçilen filmin önemli karakterleri, araçları, objeleri ve mekanları üzerinden konuya ve konsepte uygun biçimde silüet çalışmaları yapım süreci -2. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
10 Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi.1 Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
11 Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi.2 Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
12 Overpaint tekniğini 3 boyutlu bir aset üzerinden öğrencilerle birlikte uygulama. Tekniğine ait püf noktaların ele alınması. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
13 Overpaint tekniğine ait yapılan çalışmaların değerlendirilmesi ve tartışma Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
14 Final Sınavı için Uygulamaların eksiklerinin revize edilmesi genel kritik ve değerlendirmeler. Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 4 2 1 1 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 1 4 1 1 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 3 1 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 4 1 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 3 1 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö6 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204010&curProgID=5728&lang=tr