Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2DOT104Oyun Programlama II1+2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Oyun programlama dersinin amacı, öğrencilere oyun geliştirme sürecini anlamaları ve bu alanda beceriler kazanmaları için gerekli bilgi ve yetenekleri sağlamaktır.
Dersin İçeriği Oyun programlama dersinde öğrenciler programlama konusunda temel bilgiler kazanma, oyun projelerini oluşturma ve yönetme, oyun ana hatlarını çizme, oyun projesinin kilometre taşlarını belirleme ve ilerlemeyi izleme konularına sahip olacaklardır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Ders Anlatma, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Kendi Kendine Çalışma, 6: Problem Çözme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Uzman Tarık Bağrıyanık - -
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Haftalık uygulama örnekleri ve açıklamaları (web ortamı)
-

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %10
Mühendislik Bilimleri %10
Mühendislik Tasarımı %10
Sosyal Bilimler %10
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %60

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 10
Devam 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 10 1 10
Ödevler 10 1 10
Sunum/Seminer Hazırlama 1 1 1
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 10 1 10
Proje 10 1 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 87

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Oyun motorunda yeni proje oluşturmayı bilir.
2 Oyun motoru kullanarak çalışma ve uygulamalar yapabilir.
3 Oluşturulan projeleri oyun geliştirme alanında kullanır.
4 Oyun oluşturma fikirleri konusunda kendini ilerletebilme yetisi kazanır.
5 Oyun tasarımını dijitalleştirme uygulamalarını yaparken, sorun-çözüm odaklı ve eleştirel yaklaşım edinir.
6 Dijital oyun alanında vizyonunu geliştirir, mesleki bilgisini uygular


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ara yüz tasarımı, sahneler arası geçiş, oyun ayarlarının kaydedilmesi
2 Sprite ile 2D tasarım oyun örneği ve animasyon yapımı
3 Doğa nesneleri ve gece gündüz arasında geçiş sağlama (HDRP ve URP türler)
4 Yapay zekâ desteği ile karakterlerin hareket etmesi (NavMesh)
5 Tween eklentisi ile animasyon desteği sağlama, oyuna hazır karakter ekleme ve hareket ettirilmesi
6 Çoklu kamera kullanımı ve sahneye mini harita ekleme
7 Işık ve gölge ayarları, oyun performansı ile ilgili ayarların yapılması
8 Ara Sınav
9 Parçacık efektleri ve grafik efektleri ekleme
10 Fizik efektleri ekleme ve kırılma etkisini sağlama
11 Çok oyunculu oyun yapma ve içine sohbet desteği ekleme
12 Çok dil desteği sağlama, görev sistemi ve zorluk sistemi ekleme
13 Oyunu iyileştirme ve yayınlama
14 Yıl sonu sınavı eksikliklerin revizyonu, genel değerlendirmeler


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 4 2 2 3 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 3 4 2 3 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 3 3 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö6 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204024&curProgID=5728&lang=tr