Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2DOT106Plastik Modelleme1+2+024

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Plastik modelleme dersinin amacı, öğrencilere oyun geliştirme süreci içinde karakter ve mekân tasarımlarının 2B eskiz çalışmaları üzerinden üç boyutlu ortama seramik kil üzerinden taşıyarak üç boyutlu olarak uygulamasını öğrencilerin deneyimleyerek anlamalarını ve geliştirmelerini sağlamak ve bu alanda beceriler kazanmaları için gerekli temel bilgi ve yetenekleri sağlamaktır.
Dersin İçeriği Bu derste öğrenciler fiziksel olarak seramik kil malzemesi kullanarak
3B ortamda elle şekillendirme konusunda temel bilgiler kazanma, deneyimleme, oyun projelerinin karakter ve mekânlarının tasarımlarını oluşturma ve yönetme, oyun ana hatlarını bu tasarımlar üzerinden çizme, oyun projesinin kilometre taşlarını oluşturan tasarımları oluşturma becerilerine sahip olacaklardır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Ders Anlatma, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama,
5: Gösterme, 6: Yönlendirilmiş Uygulama, 7: Beyin Fırtınası, 8: Atölye /Alan Uygulaması, 9: Kendi Kendine Çalışma, 10: Problem Çözme,
11: Uygulama Temelli Öğrenme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Ekrem Çetin Bigat - cetin.bigat@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Seramik kil kullanarak 3B ortamda karakter ve mekân tasarımına ait doküman, video ve örnekler
-

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Devam 14 % 0
Uygulama 10 % 0
Toplam :
25
% 40

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 7 4 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 114

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 2B eskiz çalışması aşamasında ki tasarımları 3B ortama geçirerek elle fiziksel olarak şekillendirerek projeyi geliştirmeyi bilir.
2 Seramik kili kullanarak çalışma ve uygulamalar yapabilir.
3 Oluşturulan 3B tasarımları oyun geliştirme alanında kullanır.
4 3B ortamda oyun ve karakter tasarımları oluşturma aşamalarında kendini ilerletebilme yetisi kazanır.
5 Oyun tasarımını 2B ortamdan 3B ortama geçirirken dijitalleştirme uygulamaları öncesinde, tasarım geliştirme, sorun-çözüm odaklı eleştirel yaklaşım geliştirme becerileri edinir.
6 Dijital oyun alanında vizyonunu geliştirir, mesleki bilgisini uygular.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 2B ortamda tasarlanmış karakter ve mekân tasarım çalışmalarının seramik kili kullanarak elle fiziksel olarak şekillendirmenin sanat ve tasarım alanlarındaki kavramsal önemini anlayabilme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
2 Öğrenciyi merkeze alan deneyim odaklı uygulamalar yapabilme yeteneği kazanma - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
3 Oyun sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda karakter ve mekân tasarımlarını geliştirmek için gerekli seramik kil malzemesi tekniklerini kullanabilme konusunda bilgi ve becerilere sahip olabilme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
4 Seramik kil malzemeyi yaratıcı fikirlerini yansıtmak üzere hâkim şekilde kullanılabilme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
5 İki ve üçboyutlu karakter/mekânları tasarlayarak ve modelleyerek profesyonel projeler geliştirilebilme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
6 Geliştirilen karakter ve mekân tasarımlarını tutarlı biçimde değerlendirilebilme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
7 Ara Sınav - -
8 Dijital oyunlar için etkili karakter ve mekân tasarımları oluşturabilme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
9 Designs should be effectively utilized in a 3D environment, aligning with the game's theme, subject, and target audience. - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
10 3B fiziksel ortamda geliştirilen karakter ve mekân tasarımlarını tekrar bilgisayar ortamına geçirerek dijital oyun projesinin gelişimini sağlamak - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
11 Oyun fikrini, özelliklerini, orijinalliğini ve sahip olduğu ticari potansiyeli yapılan karakter ve mekân tasarımları ile geliştirme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
12 Oyun kültürüne dair karakter ve mekân tasarımları hakkında analiz yapabilme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
13 Yapılan karakter ve mekân tasarımları üzerinden geliştirilen dijital oyun tasarımları hakkında analiz yapabilme - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları
14 Final Sınavı için uygulamaların eksiklerinin revize edilmesi genel kritik ve değerlendirmeler. - Haftalık uygulama çalışmaları ve açıklamaları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 2 2 2 2 5 5 5 2 2 5 2
Ö3 5 3 3 3 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 4 4 3 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö6 5 5 4 5 5 4 5 4 3 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204025&curProgID=5728&lang=tr