Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2DOT108Temel Tasarım Uygulamaları1+2+023

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Temel Tasarım Eğitimi, farklı tasarım alanlarında ve uygulamalarında ortaklık gösteren temel tasarım prensiplerine genel bir bakış sunar. Öğrencileri hem eğitimleri su¨resince hem de kariyerlerinin ileri aşamalarında faydalanabilecekleri, disiplinler-arası bir tasarım terminolojisiyle ve du¨şu¨nme biçimiyle tanıştırmayı amaçlar. “Bir tasarımcı nasıl du¨şu¨nu¨r?”, “İyi ve kötu¨ tasarım uygulamalarını ayırt etmemizi sağlayan faktörler nelerdir?”, “İşleyen bir tasarım ortaya koymanın kuralları var mıdır?” gibi sorulara nihai olmayan cevaplar geliştirmeyi ve bu cevaplara temel oluşturan genel kabul ve klişelere yönelik eleştirel bir farkındalığı teşvik eder.
Dersin İçeriği Sanat ve tasarım örnekleri ve uygulamalar u¨zerinden; nokta, çizgi, doku, renk, ışık - gölge, boşluk - doluluk, strüktür, ritm, tekrar, uygunluk, zıtlık, denge, sıra, düzen, bütünlük, hiyerarşi gibi temel sanat ve tasarım ilkeleri uygulamalar ile renk teorisi ve bilimi ele alınarak, projeler üzerinden uygulamalar yapılır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Ders Anlatma, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösterme, 6: Yönlendirilmiş Uygulama, 7: Rol Oynama, 8: Çalışma Grubu, 9: Benzetim, 10: Beyin Fırtınası, 11: Laboratuvar/Atölye /Alan Uygulaması, 12: Kendi Kendine Çalışma, 13: Problem Çözme, 14: Proje Temelli Öğrenme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Yeter Beriş - Yeter.berisç@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Temel Sanat Eğitimi, Nevide Gökaydın kitabı
Temel Sanat Eğitimi, Prof. Dr. Güler Ertan – Dr. Emin Sansarcı.
Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irnak İnan Akçadoğan
Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi). Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında).
-

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 5 % 0
Devam 14 % 0
Uygulama 14 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
35
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Ara Sınavlar 1 1 1
Uygulama 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 77

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tasarım su¨recinin doğasını ve temel tasarım prensiplerini kavrar, açıklar ve örnekler.
2 Öğrenci özgün tasarımlar yapar.
3 Öğrenci deneyimlerini tasarım alanında kullanır. Yaratıcı fikirler geliştirir.
4 Öğrenci sanat ve tasarım formasyonunda temel bilgiler ile donanımlanır ve bunları uygular.
5 Tasarım ve disiplinlerarası sanatla ilişki kurar ve edinilen farkındalıkla eleştiri yapar, yorumlar.
6 Dijital oyun alanında vizyonunu geliştirir, mesleki bilgiyi uygular.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması. - Temel Sanat Eğitimi, Nevide Gökaydın kitabı
2 Tasarımın temel ilke ve ögeleri üzerinden proje konusunun verilmesi - Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam, Irnak İnan Akçadoğan
3 Proje konusu üzerinden eskizlerin nokta-çizgi-doku kurgusunun değerlendirilmesi. Proje konusu ile ilgili örnekler, uygulamalar eşliğinde konunun pekiştirilmesi - Temel Sanat Eğitimi, Prof. Dr. Güler Ertan – Dr. Emin Sansarcı
4 Proje konusuna göre ana, ara ve contrast renk kombinasyonlarının değerlendirilmesi - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
5 Rengin temel teorileri ve ilkelerinin yeniden bakışla, Rengin oluşumunun ve renk tayfının proje üzerinden tartışılması. Pigment bazlı renk çemberi, ana renkler, ara renkler, tu¨rev renkler, karşıt renkler, sıcak ve soğuk renklerin proje üzerinden kritiklerinin yapılması. - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
6 Proje üzerimden, şekil ve form ilişkisinin, ton ve valör kavramlarının, ışık-gölge ve ton değerlerinin örneklerle yeniden ele alınması. Valör konusunun örnek görseller u¨zerinden anlatılması ve aktarılan renk kavramlarının uygulamalarla pekiştirilmesi. - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
7 Ara Sınav - -
8 Organik etütler ile grafik stilizasyona giriş. Örnekler üzerinde yeni projenin anlatılması. - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
9 Seçilen organic bir ürün ile kara kalem etütlerin yapımı ve desen oluşturulması - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
10 Organic etüt ile elde edilen desenlerden grafik stiller oluşturulması - 1 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
11 Organic etüt ile elde edilen desenlerden grafik stiller oluşturulması - 2 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
12 Organik etütden geliştirilen grafik stillerin form yapısının değerlendirilmesi ve kompozisyon kurgusunun geliştirilmesi - 1 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
13 Tasarlanan grafik stillerin kompozisyon kurgusunun değerlendirilmesi ve sergi hazırlıklarının yapılması - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
14 Final Sınavı ve sergileme için Uygulamaların genel kritik ve değerlendirilmesi. - -


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 4 2 1 1 5 5 5 1 1 1 1
Ö2 1 4 1 1 5 5 5 1 1 1 1
Ö3 5 3 1 5 5 5 5 1 1 1 1
Ö4 5 4 1 5 5 5 5 1 1 1 1
Ö5 5 3 1 5 5 5 5 1 1 1 1
Ö6 5 5 1 5 5 5 5 5 1 1 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204026&curProgID=5728&lang=tr