Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2DOT110Konsept Tasarımı II2+2+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Dijital Oyun Tasarımı
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrenciler oyun endüstrisine bakarak, dijital platform ve mobilde uygulanabilecek, konsept tasarımı için önemli bir yere sahip olan karakter tasarımını ele alacaklardır. Karakter tasarımında anatomik yapı, aksesuar, silah tasarımı ve hareket çözümlemesi ile mekanla ilişkisini irdeleyeceklerdir.
Dersin İçeriği Oyun karakterlerinin analizi, karakter tasarımının genel prensiplerinin temelleri, anatomic karakter analizi, karakteristik hareketin tanımlanması, oyun tasarımında karakterin senaryoya uygun farklı mecralarda kullanılabilirlik ilkelerinin tanımlanması, dijital destekli karakter tasarımının oluşturulması (Adobe illustrator ve Adobe Photoshop üzerinden), karakter board tasarımı, grafik arayüz tasarımları, karakter hareketlendirme, arka plan tasarımı, kamera hareketleri ve karakter bağlantıları gibi temel konular ele alınacaktır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri 1: Ders Anlatma, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 5: Gösterme, 6: Yönlendirilmiş Uygulama,7: Çalışma Grubu 8: Beyin Fırtınası, 11: Laboratuar/Atölye /Alan Uygulaması, 12: Kendi Kendine Çalışma, 13: Problem Çözme, 14: Proje Temelli Öğrenme
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Yeter Beriş - yeter.beris@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamında). Haftalık proje föyleri (fotokopi).
-

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 6 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
8
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 15 3 45
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 1 14
Ödevler 7 3 21
Sunum/Seminer Hazırlama 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 112

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Karakter tasarımında temel ilkeleri bilir.
2 Karakter tasarımı oyun yapısına göre yapım tekniği ve türü ile kategorize edebilir.
3 Temel oyun üretimi için gerekli her türlü görsel grafik arayüzü tasarlayabilir.
4 Oyun geliştirmede karakter tasarımında yaratıcı ve görsel düşünebilme yetisi kazanır.
5 Tasarımın sayısallaştırma uygulamalarını yaparken,sorun-çözüm odaklı ve eleştirel yaklaşım edinir.
6 Dijital oyun alanında vizyonunu geliştirir, mesleki bilgiyi uygular.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dönemlik ders içeriğinin sunumu. Karakter tasarımın temel kuralları ve ilkelerinin örnekler üzerinden anlatımı. - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
2 2D karakter tasarımlarında donanımsal teknikler - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
3 2D karakter çözümlerinde proje konusunun belirlenmesi ve oyun senaryosu hakkında tartışma - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
4 Proje başlığına uygun karakter tasarımlarının değerlendirilmesi - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
5 Oyun senaryosuna uygun çevre ve mekan tasarımlarının karakter tasarımı ile ilişkisinin ele alınması - 1 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
6 Oyun senaryosuna uygun çevre ve mekan tasarımlarının karakter tasarımı ile ilişkisinin ele alınması - 2 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
7 Ara Sınav - -
8 Proje konusuna uygun geliştirilen Karakter tasarımının pixel art karakterine dönüştürülmesi ve tasarlanması - 1 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
9 Proje konusuna uygun geliştirilen Karakter tasarımının pixel art karakterine dönüştürülmesi ve tasarlanması - 2 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
10 Proje konusuna uygun geliştirilen Karakter tasarımının ve çevre tasarımının pixel art olarak dönüştürülmesi ve tasarlanması - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
11 Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi - 1 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
12 Yapılan projenin değerlendirilmesi ve eksikleri üzerinden revize edilmesi - 2 - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
13 Geliştirilen oyun karakterlerinin oyun için anime edilmesi - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)
14 Final Sınavı için Uygulamalardaki eksikliklerin revize edilmesi genel kritik ve değerlendirmeler. - Haftalık görsel örnekler ve açıklamaları (web ortamı)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Ö1 4 2 1 1 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 1 4 1 1 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 3 1 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 4 1 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 3 1 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö6 5 5 1 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204027&curProgID=5728&lang=tr