Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2MHD112İleri Programlama3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Endüstri Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Öğrencilere C# programlama dili kullanılarak pratik programlamının tasarlanması ve nesneye dayalı tasarım metodolojisi vermek.
Dersin İçeriği Nesne tasarım ilkelerinin temel kavramları, C# program yapısı, Standart kütüphane, Fonksiyonlar yüklenme ve şablonları, veri soyutlama prensiplei, sınıflar, kurucu ve yok ediciler, kalıtım, korumalı üyeleri, polimorfizm.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Vassilya UZUN
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi ŞERİFE ESRA DİNÇER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar A.B. Altıntaş, Java Programlama Dili ve Yazılım Tasarımı, Papatya Bilim, 7. Basım, 2016, ISBN: 9789756797402.
Konu anlatımı, Soru-Cevap, Proje.
Bir grup projesi
Vize ve Final Sınavları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %10
Mühendislik Tasarımı %10
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Proje 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 168

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Understand the basic ideas of object oriented design principles.
2 C# programı oluştururlar.
3 Pratik çalışmalarda C# programlama dilinin tekrar kullanma özelliğinin uygularlar.
4 Nesne tabanlı yaklaşıma dayalı karmaşık yazılım sistemleri oluştururlar.
5 Yazılım geliştirme ekibinin bir öğesi olarak çalışma alışkanlığı kazanırlar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Nesne Tabanlı Programlamaya giriş. Smalltalk, C#, C++ ve diğerleri.
2 C# programın yapısı. C# standart kütüphanesi
3 Inline fonksiyonlar. Referanslar ve referans parametreleri
4 Fonksiyon Yükleme,Fonksiyon şablonları
5 Sınıflar ve veri soyutlama
6 Sınıflar ve sınıf üyeleri erişim.
7 Tekrar.
8 Vize sınavı.
9 Yapıcılar. Sınıf nesneleri. Yıkıcılar.
10 Kompozisyon: bir sınıfın nesnesi diger sınıfın üyesi gibi.
11 Aşırı yükleme operatoru.
12 Miras. Hiyerarşik yapı.
13 Sanal fonksiyonlar ve polimorfizm.
14 Tekrar.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P99
Tüm 1 4 3 2 2 2 2 1 2 2
Ö1 1 4 3 2 2 2 2 1 2 2
Ö2 1 4 3 2 2 2 2 1 2 2
Ö3 1 4 3 2 2 2 2 1 2 2
Ö4 1 4 3 2 2 2 2 1 2 2
Ö5 1 4 3 2 2 2 2 1 2 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=204994&curProgID=5582&lang=tr