Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8BİLS401İnsan Bilgisayar Etkileşimi3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Endüstri Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere daha etkin kullanıcı arayüzleri geliştirmelerine ve kullanılabilirliği yüksek uygulamalar tasarlamalarına yardımcı olmak amacıyla kullanıcı odaklı tasarım yöntemleri ve araçları hakkında bilgi ve deneyim vermektir.
Dersin İçeriği Kullanıcı arayüzü temel prensiplerini öğretmek. Kullanılırlık model ve prensiplerini öğrenciye tanıtmak. Kullanıcı ve görev analizini öğrenciye yaptırmak. Tasarım, prototip geliştirme ve değerlendirme işlemlerini öğrenciye proje yaptırarak öğretmek. Renk ve tipografi gibi arayüz özelliklerinin etkilerini tartışmak. Yeni kullanıcı arayüzü teknikleri öğretmek.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr. Öğretim Üyesi Vassilya Uzun
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Enterprise Cloud Computing, by Gautam Shroff, Cambridge University Press, 2010.
Konu anlatımı, Soru-Cevap, Proje.
Bir grup projesi
Vize ve Final Sınavları

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %10
Mühendislik Tasarımı %10
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 14 2 28
Proje 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 126

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler insan bilgisayar etkileşimi ile ilgili temel terim ve konseptleri tanımlayabileceklerdir.
2 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; insanın yeteneklerini ve sınırlarını tanımlayabileceklerdir.
3 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; kullanıcı ve görev ihtiyaçlarını çözümleyebileceklerdi.
4 Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; kullanıcı arayüzü prototipleri tasarlayabileceklerdir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İnsan bilgisayar etkileşimine giriş.
2 İnteraktif sistemler ve kullanılabilirlik.
3 Standartlar, prensipler ve teoriler.
4 Tasarım sürecini yönetme.
5 Tasarımları değerlendirme.
6 Tasarımları değerlendirme.
7 Tekrar.
8 Vize sınavı.
9 Direkt manipülasyon ve sanal ortamlar.
10 Menüler, formlar ve diyalog kutuları.
11 Etkileşim araçları.
12 İş birliği ve sosyal medyada katılım.
13 Komutlar ve doğal diller.
14 Tekrar.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P99
Tüm 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö3 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö4 1 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=205107&curProgID=5582&lang=tr