Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8ENDS423Pazarlama Yönetimi3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Endüstri Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Öğrencilerin pazarlama alanıyla ilgili temel kavramları tamamen öğrenebilmesi, günceli takip ederek örneklendirilebilmesi hedeflenmektedir.
Öğrencilerin dönem sonunda bir işletmenin pazarlama planını hazırlayabilecek yeterlilikte olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir.
Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler.
Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder.
Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar,bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular.
Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular.
Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanılır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tuğbay Burçin Gümüş
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Güncellenmiş 5. Baskı, Satış Yönetimi Eğitimi,Prof.Dr.Erdoğan TAŞKIN, Papatya Yayıncılık
Kotler, P. ve K. L. Keller (2006). Marketing Management 12e, Pearson. Prentice Hall. Kotler, P. ve G. Armstrong (2012). Principles of Marketing 14e, Pearson, Prentice Hall. Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, 2. Baskı. Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım Mucuk, İsmet (2010). Pazarlama İlkeleri (ve yönetimi için örnek olaylar), 18. Baskı, Türkmen Kitapevi. Tokol, Tuncer (2010). Pazarlama Yönetimi, Dora Yayıncılık.
Kotler, P. ve K. L. Keller (2006). Marketing Management 12e, Pearson. Prentice Hall. Kotler, P. ve G. Armstrong (2012). Principles of Marketing 14e, Pearson, Prentice Hall.
Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, 2. Baskı.
Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım
Mucuk, İsmet (2010). Pazarlama İlkeleri (ve yönetimi için örnek olaylar), 18. Baskı, Türkmen Kitapevi.
Tokol, Tuncer (2010). Pazarlama Yönetimi, Dora Yayıncılık.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 48

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleyebilme becerisi kazanırlar.
2 Öğrenciler pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleyebilme becerisi kazanırlar.
3 Öğrenciler ticari görüşmelerden nasıl başarıyla çıkabilme becerisi kazanır.
4 Öğrenciler sistem içerisinde nasıl daha iyi ticari kararlar almaları konusunda beceri kazanır.
5 Öğrenciler satış gücünün yönetimi ve Satış faaliyetleri tanıma konusunda beceri kazanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Pazar Dinamiklerindeki Değişim, Stratejik Düşünme ve Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi
2 Jenerik Pazarlama Stratejileri ve Rekabet Avantajının Sürdürülebilirliği
3 Pazarlama Planlaması, Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
4 Sektör ve Rekabet Analizi
5 Müşteri İlişkileri Yönetimi
6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği
7 Pazarlamada Rekabet ve Konumlandırma
8 Yeni Ürünler İçin Pazarlama Yöntemleri
9 Ara Sınav 1
10 Büyüyen, olgunlaşmış, Düşüş dönemli Pazarlarda Pazarlama Yöntemleri
11 Satış ve Motivasyon
12 Satış organizasyonunun etkinliğinin değerlendirilmesi
13 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması, Yönetimi, Stratejik Kontrol ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
14 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Ö1 4
Ö2 5
Ö3 4
Ö4 4
Ö5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=205264&curProgID=5582&lang=tr