Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Endüstri Mühendisliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı Endüstri Mühendisliği öğrencilerini yaşam döngüsü mühendisliğin temel kavramlarıyla tanıştırmak; bu sayede kariyerlerinde yeşil mühendislik ilkelerini kullanarak tasarladıkları ürün, süreç ve sistemlerin çevresel etkilerini en aza indirgemelerine katkı sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Sürdürülebilirliğin temelleri ve sürdürülebilir kalkınma Yeşil mühendisliğe giriş ve yeşil mühendislik ilkeleri Mühendislik projelerinde yaşam döngüsü analizi Mühendislik projelerinde yaşam döngüsü analizi Karbon ayak izi ve küresel ısınma Yeşil enerji çözümleri Yeşil enerji çözümleri Ara Sınav Haftası Yeşil ürün tasarımı uygulamaları Yeşil ürün tasarımı uygulamaları Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi Çevre Yönetim Sistemleri ve yasal çerçeve Sürdürülebilirlik raporlaması Kurumsal sosyal sorumluluk
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Dr. Öğretim Üyesi
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
1. Vallero, D. A., & Brasier, C. (2008). Sustainable design: The science of sustainability and green engineering. John Wiley & Sons, Inc.: New Jersey. 2. Allen, D. T., & Shonnard, D. R. (2011). Sustainable engineering: Concepts, design and case studies. Pearson Education, Inc.: New Jersey. 3. Striebig, B., Ogundipe, A. A., & Papadakis, M. (2016). Engineering applications in sustainable design and development. Cengage Learning: Boston. 4. Azapagic, A., & Perdan, S. (2011). Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists 2nd Edition. John Wiley & Sons, Ltd.: West Sussex. 5. Ders notları ve ilgili makaleler.
|
|
Ders Notları, Powerpoint Sunumları, Makaleler, Alıştırmalar, Vaka Çalışmaları, Proje
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri
|
%20
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%80
|
|
|