Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Endüstri Mühendisliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
İnovasyonun iş stratejilerindeki temel rolünü kavramak. Yaratıcı düşünce ve problem çözme metodolojilerini uygulayarak inovatif projeler geliştirmek. İş dünyasındaki teknik ve yönetsel becerileri etkili bir şekilde kullanabilmek. Start-up fırsatlarını değerlendirme ve projeleri başarıyla yönetme yetkinlikleri kazanmak. Fikir geliştirme, projelendirme ve değer katma süreçlerinde derinlemesine bilgi edinmek. Stratejik yönetim ve değer yaratma konularında liderlik becerilerini güçlendirmek. Sektörlere, ulusa ve globala yeni bakış açıları kazandıracak ve yön verecek gençler yetiştirmek ve marka değeri oluşturmak.
|
Dersin İçeriği
|
Bir fikrin sıfırdan unicorn olması ve daha da ilerlemesi için yapılması gerekenleri, 21. yüzyıl yetkinlikleri şemsiyesi altında yenilikçi bir modelle tanımlayıp, içselleştirmek, fikri gerçek bir şirkete dönüştürme yolculuğuna çıkararak bunu tamamlayacak altyapıyı hazırlamak. • Ders dönemi bitiminde olgunlaşan fikir ve ekibin sürecinin iş hayatına girmesini desteklemek, • İyi teknoloji, iyi inovasyon, iyi fikir ve iyi ekip kavramları ile bugüne dek söylenmeyen, yapılmayan ve uygulanmayan nis bir metot kullanarak değer katma ana motivasyonu ile iş fikrini oluşturup bunu bilimsel, teorik ve pratik gerçekliklerle besleyip, teknoloji ve inovasyon kaldıracının hakiki uygulamaları ile parlatmak. • Bir iş fikri ve sürecinin Türkiye’de ilk defa bu derste uygulanacak metodoloji ile iş hayatına girmesi için gerekli parametrelerinin tanımlanması, öğrenilmesi, uygulanması ve geliştirilmesi, • Marka ve Strateji ve İtibar Yönetimi nedir, nasıl yapılır; makyaj markadan organik marka değerine giden yolların tanımlanması ve öğrenilmesi, • Fon, İhale, Yatırım ve Hibeler nasıl alınır, nasıl takip edilir ve kazanılır; süreçlerinin öğrenilmesi, • Yapay Zeka, İnovasyon ve Teknoloji, Dijital Dönüşüm kaldıraçları vb. fikirlerin ve firmalara nasıl uygulandığı, • Regülasyonların ehemmiyeti ve içeriğinin iş fikrine uygulanması ve kazançları, • Genel networking nedir ve nasıl çıktı analizi ile yarara çevrildiği? • Sürdürülebilirlik konusunun işin geleceğindeki yerinin tanımlanması ve uygulanmasının öğrenilmesi, • Ülkeler arası iş birliği modellemeleri nedir ve bunların iş fikrine nasıl katkı sağladığı? • Politika oluşturma kültürü ile iş fikrinin sektöre nasıl fayda sağlayabileceği, • Rekabet anlayışı ile sektörün nasıl büyütülebileceği ve bunun bize faydasının öğrenilmesi, • Sosyal sorumluluk kanadı ile iş kanadının dengesinin iş fikrine, topluma ve devamında globale faydaları ile değer yaratma yolculuğunun anlaşılması, • Ticaretin altını Data’nın toplanması, işlenmesi ve kullanılması ile verimlilik süreçlerinin öğrenilmesi, • Etik yönetiminin ve teknik metotlarının öğrenilmesi, iletişim gücü ile nasıl fark yaratılır? • Teknolojinin demokratikleşmesi nasıl sağlanır ve iş fikrine faydası nedir? • Bir iş fikrinin, inovasyonun, girişimin, start-up ve firmanın bugüne kadar tanımlanmış ihtiyaçlarının ve yönetim modellerinin yarının ne olacağının öğrenilmesi ve artık yeni nesil ihtiyaç haritasının gerekliliği, • Geleceğin iş dünyasında var olmanın ve parlamanın stratejileri. • Bir işletmenin dönüşümü nasıl gerçekleştirilir? • Proje dili nasıl olmalıdır? • 1’den 2’ye varmak değil 0’dan 1’e gidebilmenin yolu nasıl projelendirilebilir? • Satış ve pazarlamanın yeni nesil usulü nedir? Daha çok satmak için değil, daha çok sattıracak değer oluşturmak için çalışmanın yararları nelerdir?
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Uzman Mehmet ÖZALP
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation Yazar: Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers Yazar: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup Yazar: Bill Aulet Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles Yazar: Peter F. Drucker Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant Yazar: W. Chan Kim, Renée Mauborgne Thinking, Fast and Slow Yazar: Daniel Kahneman Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future Yazar: Peter Thiel, Blake Masters The Innovator's Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail Yazar: Clayton M. Christensen Measure What Matters: Online Tools for Understanding Customers, Social Media, Engagement, and Key Relationships Yazar: Katie Delahaye Paine "The Lean Startup" - Eric Ries Global Entrepreneurship Monitor (GEM) raporları "Building Strong Brands" - David A. Aaker "Blue Ocean Strategy" - W. Chan Kim ve Renée Mauborgne American Marketing Association (AMA) dergisi "Venture Deals" - Brad Feld, Jason Mendelson World Bank - Doing Business raporları AngelList ve Crunchbase platformları "Artificial Intelligence: A Guide for Thinking Humans" - Melanie Mitchell AI Magazine ve IEEE Spectrum dergileri "Regulation: A Very Short Introduction" - Robert Baldwin World Economic Forum (WEF) - Global Competitiveness Report Regulatory Studies dergisi "Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause" - Philip Kotler ve Nancy Lee "Business Ethics: A Stakeholder and Issues Management Approach" - Joseph W. Weiss 26. Journal of Business Ethics "Data Science for Business" - Foster Provost, Tom Fawcett "The Art of Data Science" - Roger D. Peng, Elizabeth Matsui, et al. Harvard Business Review - Big Data bölümü
|
|
"Policy Paradox: The Art of Political Decision Making" - Deborah Stone OECD - Economic Policy Papers "The Art of Policymaking" - George E. Shambaugh IV Statisca ve benzeri araştırma ve raporlama kurumları "Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want" - Alexander Osterwalder, Yves Pigneur "Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth" - W. Chan Kim, Renée Mauborgne "Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters" - Richard Rumelt "How Brands Grow: What Marketers Don't Know" - Byron Sharp "Brand Leadership" - David A. Aaker, Erich Joachimsthaler "The Craft of Research" - Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams "Machine Learning Yearning" - Andrew Ng "Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agents" - David L. Poole, Alan K. Mackworth "The Innovators: How a Group of Inventors, Hackers, Geniuses, and Geeks Created the Digital Revolution" - Walter Isaacson "The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies" - Erik Brynjolfsson, Andrew McAfee "Sustainable Business: Key Issues" - Helen Kopnina, John Blewitt "Corporate Social Responsibility: Definition, Core Issues, and Recent Developments" - Andrew Crane, Dirk Matten "Sustainability and Social Responsibility: Regulation and Reporting" - Samuel O. Idowu, René Schmidpeter "The Art of Data Science" - Roger D. Peng, Elizabeth Matsui, et al. "Data Science for Business" - Foster Provost, Tom Fawcett "Data-Driven: Creating a Data Culture" - Hilary Mason, DJ Patil "The Politics Book: Big Ideas Simply Explained" - DK "Analyzing Policy: Choices, Conflicts, and Practices" - Michael C. Munger "Public Policymaking: An Introduction" - James E. Anderson Uluslararası finans kuruluşları ve stık raporları
|
|
|
|
|
|
|
Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri
|
%40
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%40
|
|
Sosyal Bilimler
|
%20
|
|
|