Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8ENDS433Yeni Ürün ve İş Geliştirme3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Endüstri Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı İnovasyonun iş stratejilerindeki temel rolünü kavramak.
Yaratıcı düşünce ve problem çözme metodolojilerini uygulayarak inovatif projeler geliştirmek.
İş dünyasındaki teknik ve yönetsel becerileri etkili bir şekilde kullanabilmek.
Start-up fırsatlarını değerlendirme ve projeleri başarıyla yönetme yetkinlikleri kazanmak.
Fikir geliştirme, projelendirme ve değer katma süreçlerinde derinlemesine bilgi edinmek.
Stratejik yönetim ve değer yaratma konularında liderlik becerilerini güçlendirmek.
Sektörlere, ulusa ve globala yeni bakış açıları kazandıracak ve yön verecek gençler yetiştirmek ve marka değeri oluşturmak.
Dersin İçeriği Bir fikrin sıfırdan unicorn olması ve daha da ilerlemesi için yapılması gerekenleri, 21. yüzyıl yetkinlikleri şemsiyesi altında yenilikçi bir modelle tanımlayıp, içselleştirmek, fikri gerçek bir şirkete dönüştürme yolculuğuna çıkararak bunu tamamlayacak altyapıyı hazırlamak.
• Ders dönemi bitiminde olgunlaşan fikir ve ekibin sürecinin iş hayatına girmesini desteklemek,
• İyi teknoloji, iyi inovasyon, iyi fikir ve iyi ekip kavramları ile bugüne dek söylenmeyen, yapılmayan ve uygulanmayan nis bir metot kullanarak değer katma ana motivasyonu ile iş fikrini oluşturup bunu bilimsel, teorik ve pratik gerçekliklerle besleyip, teknoloji ve inovasyon kaldıracının hakiki uygulamaları ile parlatmak.
• Bir iş fikri ve sürecinin Türkiye’de ilk defa bu derste uygulanacak metodoloji ile iş hayatına girmesi için gerekli parametrelerinin tanımlanması, öğrenilmesi, uygulanması ve geliştirilmesi,
• Marka ve Strateji ve İtibar Yönetimi nedir, nasıl yapılır; makyaj markadan organik marka değerine giden yolların tanımlanması ve öğrenilmesi,
• Fon, İhale, Yatırım ve Hibeler nasıl alınır, nasıl takip edilir ve kazanılır; süreçlerinin öğrenilmesi,
• Yapay Zeka, İnovasyon ve Teknoloji, Dijital Dönüşüm kaldıraçları vb. fikirlerin ve firmalara nasıl uygulandığı,
• Regülasyonların ehemmiyeti ve içeriğinin iş fikrine uygulanması ve kazançları,
• Genel networking nedir ve nasıl çıktı analizi ile yarara çevrildiği?
• Sürdürülebilirlik konusunun işin geleceğindeki yerinin tanımlanması ve uygulanmasının öğrenilmesi,
• Ülkeler arası iş birliği modellemeleri nedir ve bunların iş fikrine nasıl katkı sağladığı?
• Politika oluşturma kültürü ile iş fikrinin sektöre nasıl fayda sağlayabileceği,
• Rekabet anlayışı ile sektörün nasıl büyütülebileceği ve bunun bize faydasının öğrenilmesi,
• Sosyal sorumluluk kanadı ile iş kanadının dengesinin iş fikrine, topluma ve devamında globale faydaları ile değer yaratma yolculuğunun anlaşılması,
• Ticaretin altını Data’nın toplanması, işlenmesi ve kullanılması ile verimlilik süreçlerinin öğrenilmesi,
• Etik yönetiminin ve teknik metotlarının öğrenilmesi, iletişim gücü ile nasıl fark yaratılır?
• Teknolojinin demokratikleşmesi nasıl sağlanır ve iş fikrine faydası nedir?
• Bir iş fikrinin, inovasyonun, girişimin, start-up ve firmanın bugüne kadar tanımlanmış ihtiyaçlarının ve yönetim modellerinin yarının ne olacağının öğrenilmesi ve artık yeni nesil ihtiyaç haritasının gerekliliği,
• Geleceğin iş dünyasında var olmanın ve parlamanın stratejileri.
• Bir işletmenin dönüşümü nasıl gerçekleştirilir?
• Proje dili nasıl olmalıdır?
• 1’den 2’ye varmak değil 0’dan 1’e gidebilmenin yolu nasıl projelendirilebilir?
• Satış ve pazarlamanın yeni nesil usulü nedir? Daha çok satmak için değil, daha çok sattıracak değer oluşturmak için çalışmanın yararları nelerdir?
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Uzman Mehmet ÖZALP
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar The Lean Startup: How Today’s Entrepreneurs Use Continuous Innovation to Create Radically Successful Businesses
Design a Better Business: New Tools, Skills, and Mindset for Strategy and Innovation Yazar: Patrick Van Der Pijl, Justin Lokitz, Lisa Kay Solomon
Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers Yazar: Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup Yazar: Bill Aulet
Innovation and Entrepreneurship: Practice and Principles Yazar: Peter F. Drucker
Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant Yazar: W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Thinking, Fast and Slow Yazar: Daniel Kahneman
Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future Yazar: Peter Thiel, Blake Masters
The Innovator's Dilemma: When New Technologies Cause Great Firms to Fail Yazar: Clayton M. Christensen
Measure What Matters: Online Tools for Understanding Customers, Social Media, Engagement, and Key Relationships Yazar: Katie Delahaye Paine
"The Lean Startup" - Eric Ries
Global Entrepreneurship Monitor (GEM) raporları
"Building Strong Brands" - David A. Aaker
"Blue Ocean Strategy" - W. Chan Kim ve Renée Mauborgne
American Marketing Association (AMA) dergisi
"Venture Deals" - Brad Feld, Jason Mendelson
World Bank - Doing Business raporları
AngelList ve Crunchbase platformları
"Artificial Intelligence: A Guide for Thinking Humans" - Melanie Mitchell
AI Magazine ve IEEE Spectrum dergileri
"Regulation: A Very Short Introduction" - Robert Baldwin
World Economic Forum (WEF) - Global Competitiveness Report
Regulatory Studies dergisi
"Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause" - Philip Kotler ve Nancy Lee
"Business Ethics: A Stakeholder and Issues Management Approach" - Joseph W. Weiss 26. Journal of Business Ethics
"Data Science for Business" - Foster Provost, Tom Fawcett
"The Art of Data Science" - Roger D. Peng, Elizabeth Matsui, et al.
Harvard Business Review - Big Data bölümü
"Policy Paradox: The Art of Political Decision Making" - Deborah Stone
OECD - Economic Policy Papers
"The Art of Policymaking" - George E. Shambaugh IV
Statisca ve benzeri araştırma ve raporlama kurumları
"Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want" - Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
"Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth" - W. Chan Kim, Renée Mauborgne
"Good Strategy Bad Strategy: The Difference and Why It Matters" - Richard Rumelt
"How Brands Grow: What Marketers Don't Know" - Byron Sharp
"Brand Leadership" - David A. Aaker, Erich Joachimsthaler
"The Craft of Research" - Wayne C. Booth, Gregory G. Colomb, Joseph M. Williams
"Machine Learning Yearning" - Andrew Ng
"Artificial Intelligence: Foundations of Computational Agents" - David L. Poole, Alan K. Mackworth
"The Innovators: How a Group of Inventors, Hackers, Geniuses, and Geeks Created the Digital Revolution" - Walter Isaacson
"The Second Machine Age: Work, Progress, and Prosperity in a Time of Brilliant Technologies" - Erik Brynjolfsson, Andrew McAfee
"Sustainable Business: Key Issues" - Helen Kopnina, John Blewitt
"Corporate Social Responsibility: Definition, Core Issues, and Recent Developments" - Andrew Crane, Dirk Matten
"Sustainability and Social Responsibility: Regulation and Reporting" - Samuel O. Idowu, René Schmidpeter
"The Art of Data Science" - Roger D. Peng, Elizabeth Matsui, et al.
"Data Science for Business" - Foster Provost, Tom Fawcett
"Data-Driven: Creating a Data Culture" - Hilary Mason, DJ Patil
"The Politics Book: Big Ideas Simply Explained" - DK
"Analyzing Policy: Choices, Conflicts, and Practices" - Michael C. Munger
"Public Policymaking: An Introduction" - James E. Anderson
Uluslararası finans kuruluşları ve stık raporları

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %40
Mühendislik Tasarımı %40
Sosyal Bilimler %20

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Proje 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 48

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 İnovasyonun iş dünyasındaki rolünü anlamak ve stratejik düşünce becerilerini geliştirmek.
2 Yaratıcı çözümler üretebilmek için problem çözme yeteneklerini artırmak.
3 Teknik ve yönetsel becerileri etkili bir şekilde kullanabilme.
4 Start-up projelerini değerlendirme ve yönetme yetkinlikleri kazanmak.
5 Fikir geliştirme, projelendirme ve değer katma süreçlerinde pratik deneyim elde etmek.
6 Stratejik yönetim ve liderlik becerilerini güçlendirmek.
7 İyilik ve etik temelinde yoğurulmuş iletişim becerileri ile değer katmayı öğrenmek ve içtenselleştirmek.
8 İyi teknoloji, iyi girişim, iyi inovasyon ve iyi proje algısı ile iyilik ve yarar sağlama güdüsünü içtenselleştirmek.
9 Fark yaratma heyecanını kurumsallaştırma yetisi kazanmak.
10 Ulusalda ve globalde adım atmayı, iletişim kurmayı ve davranış etkilerini kavramak.
11 Bir fikri sıfırda unicorna taşıyacak uygulamaları anlamak.
12 Fikri besleme ve sürdürülebilir kılmayı öğrenmek.
13 Fikri ticaretleştirirken, insanı, doğayı, ülkeyi ve Dünya'yı düşünmek.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş ve 21. Yüzyıl Yetkinlikleri: Yetkin İnovasyon ve Girişimcilik: Temel Kavramlar, Yartıcı ve Yeni Bakış Açısı ile Pratikte ve Gelecekte Çalışacak İş ve Değer Yaratma Temelleri 21.Yüzyılın İş Dünyasındaki Değişen Dinamikler, Doğru İletişim ve İş Yapma Kabiliyeti Nasıl Kazanılır? Değer Yaratma ve Para Kazanma İlişkisi, Bir Fikrin Temeli 'Değer Yaratma' Kültürü ile Nasıl Doldurulur? İnovasyon ve Girişimcilikte Temel Kavramların İncelenmesi, Önceden Nasıldı, Şimdi Nasıl, Yarın Nasıl Olacak? Globalin Yeni Matematiği Nasıl Çalışıyor? Neden 'İyi' Marka Tanımı ile Çalışmalıyız? Değer Nasıl Yaratılır ve Ne İşe Yarar?
2 İnovasyonun Paradigmaları ve Önemi: İnovasyonun Şirket Başarısındaki Rolü, Makyajsız İnovasyon Nedir? İnovasyonsuz Neden İlerleyemeyiz? Nedir Bu İnovasyon? İnovasyon Kültürü ve Organizasyonel Değişim, Gerçekte Süreci Nasıl İşliyor? Kreativite ve Problem Çözme Yetenekleri İnovatif Düşünce ve Çağdaş İş Modelleri Büyük Marka Olmak Değil, İyi Temelleri Olan ve Değişime Sadece Uyan Değil Değişimi Yaratan Marka Olmak Nasıl Mümkün?
3 Teknik ve Yönetsel Becerilerin İş Dünyasında Uygulanması: Metodolojik Girdi ve Çıktıların İş Dünyasında Transformasyonu, Proje Yazmadan ve Fikri Hayat Geçirmeden Önce Neyi Nasıl Yapmalıyız? Teknik Becerilerin İş Stratejilerindeki Rolü Yönetsel Becerilerin Küresel Etkileri, Kendini Tanıma, İyi Bir Lider Olma ve İşi Sürdürülebilir Kılma Nasıl Mümkün? Liderlik ve Stratejik Yönetimde Becerilerin İleri Düzeyde Uygulanması, Bildiğini Sandığın ama Bilmediklerin Neler? Nasıl Kabüllenir ve Öğrenirim ve Nasıl Uygularım? Kendine Yatırım Neden En Değerlisi? Sen Tamamlanmadan Projen Tam Olabilir mi? İyi Teknoloji, İyi İş Ortamı, İyi Dünya Nasıl Mümkün?
4 Start-up Fırsatları ve Proje Yönetimi: Fikirlerin Start-up'lara Dönüştürülmesi, Egosuz Fikir Nasıl Kazanır? Fikir Çirkin Bir Bebekse, Onu Güzel Bir Çocuk ve Yetişkin Yapacak Besleme ve Büyütme Yöntemleri Neler? Start-up'ların Ülkeye Yön Verecek Markalara Dönüşümü, Beynimiz ve Kalbimizle Yazdığımzı Proje ve Oluşturduğumu Fikir Nasıl Başarılı Olacak? Proje Yönetimi: Temel Kavramlar ve Küresel Uygulamalar, Tesadüfü Başarı Mümkün mü, Kalıcı mı? Başaran Nasıl Başardı, Bundan Sonraki Başaracaklar Nasıl Başaracak? Proje Yönetimi Metodolojilerinin İş Dünyasındaki Uygulamaları, Sıradaki Parlayan Fikrin Lideri veya Uygulayıcısı Sen Misin? Yatırımcı Nasıl Olunur, Bulunur, Sunumu Nedir, Aşama Aşama Sistem Nasıl İşler?
5 Fikir Geliştirme ve Projelendirme Süreci: Fikir Geliştirme: Kavram ve Yöntemler, Geliştirmenin Alfabesi Nedir? Bilimsel ve Metodolojik Projelendirme Adımları Proje Yönetimi ve İlerleme Takibi İleri Düzeyde Projelendirme ve İş Planı Oluşturma
6 Fikirden Şirkete Adım Adım Geçiş: Fikrin Gerçekte Projelendirilmesi Şirket Oluşturma ve Hukuki Süreçler Şirket Yönetimi ve İş Geliştirme Risk Yönetimi ve İnovasyon Projelerinde Gelecek Öngörüsü
7 İletişim Becerileri ve Stratejik Yönetim: İş ve Proje Yönetiminde Etkili İletişim Konuşma, İletişim ve Yazılı Dilin Projelerdeki Rolü Stratejik Yönetimde İletişim ve Marka Oluşturma Değer Katma ve Stratejik Yönetimde İletişim Stratejileri
8 Ara Sınav
9 Değer Katma ve Stratejik Yönetim: Değer Katmanın İş Dünyasındaki Önemi Stratejik Yönetim ve İş Stratejileri İyi Teknoloji ve İnovasyonun Etik ve Sürdürülebilirlikle Entegrasyonu Uluslararası Standartlar ve Kaynakların Okunması ve Uygulanması
10 Fikirlerin Global ve Sektörel Değer Katması: Fikirlerin Ülke, Sektör ve Global Düzeyde Değer Katması İnovasyon ve Girişimcilikte Vizyon Belirleme İnovasyon ve Girişimcilikte Donanım ve Yazılım Geliştirme Süreçleri Yaratıcı Düşünce ve Risk Yönetimi: İleri Düzeyde Uygulamalar
11 Sıfırdan Bir Fikrin Nasıl Unicorn'a Dönüştüğü: Başarılı Girişimcilik ve İnovasyon Hikayeleri Bilimsel ve Metodolojik Çalışmalar ile Unicorn'a Giden Yol Yapay Zeka ve Teknolojinin İklim Krizine ve Dünya Problemlerine Katkısı Yaratıcı Düşünce ve Risk Yönetimi: İleri Düzeyde Uygulamalar
12 Marka Yönetimi ve Strateji Oluşturma: Uluslararası Örnekler ve Vaka Çalışmaları ile Marka Yönetimi Stratejik Yönetimde İnovasyonun Rolü İş Dünyasında ve Girişimcilikte Doğru Karar Verme Teorik ve Pratik Bilgiyi Harmanlama: İleri Düzeyde Uygulamalar Bireyin, Organizasyonun ve Fikrin İtibarı Nasıl Yönetilir?
13 Yapay Zeka ve İnovasyonun Geleceği: Yapay Zeka ve İnovasyonun Gelecekteki Rolü İnovasyon ve Yapay Zeka ile Sürdürülebilirlik İnovasyon ve Yapay Zeka: Etiğin ve İyiliğin Güçlendirilmesi Yaratıcı Düşünce ve Risk Yönetimi: İleri Düzeyde Uygulamalar
14 Proje Sunumları ve Geri Bildirim Süreci: Öğrenci Projelerinin Sunumu Projelerin Değerlendirilmesi ve İlerleme Raporları Veri Analizi ile Öğrenci Kazanımlarının ve Geri Dönüşlerinin İşlenmesi Sürecin Geliştirilmesi ve İleriye Dönük Stratejilerin Belirlenmesi
15 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4
Ö1 4 4
Ö2 5 5
Ö3 4
Ö4 5
Ö5 5
Ö6 5
Ö7 4
Ö8 5
Ö9 4
Ö10
Ö11
Ö12
Ö13

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=205274&curProgID=5582&lang=tr