Course Information
SemesterCourse Unit CodeCourse Unit TitleT+P+LCreditNumber of ECTS Credits
8ENDS423Marketing Management3+0+036

Course Details
Language of Instruction Turkish
Level of Course Unit Bachelor's Degree
Department / Program Computer Engineering
Mode of Delivery Face to Face
Type of Course Unit Elective
Objectives of the Course It is aimed that the students can learn the basic concepts related to the field of marketing completely, and that they can be exemplified by following the current.
At the end of the semester, it is aimed that the students will be able to prepare the marketing plan of a business.
Course Content Defines the concepts and facts that form the basis of marketing and gives examples.
Explains the concept of the market environment, analyzes the elements that make up the market environment and determines its implications for marketing management.
Explains the concept of marketing information systems, determines and analyzes the types of information required in terms of marketing management.
Defines the concepts of market segmentation and target market selection, shows how to do the segmentation process and applies the target market selection phenomenon.
Defines the concepts of marketing plan and strategic marketing planning, determines the relevant items, develops and implements a strategic marketing plan.
It follows the current developments in marketing and uses them in the creation of new strategies.
Course Methods and Techniques
Prerequisites and co-requisities None
Course Coordinator None
Name of Lecturers Asist Prof.Dr. Tuğbay Burçin Gümüş
Assistants None
Work Placement(s) No

Recommended or Required Reading
Resources Güncellenmiş 5. Baskı, Satış Yönetimi Eğitimi,Prof.Dr.Erdoğan TAŞKIN, Papatya Yayıncılık
Kotler, P. ve K. L. Keller (2006). Marketing Management 12e, Pearson. Prentice Hall. Kotler, P. ve G. Armstrong (2012). Principles of Marketing 14e, Pearson, Prentice Hall. Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, 2. Baskı. Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım Mucuk, İsmet (2010). Pazarlama İlkeleri (ve yönetimi için örnek olaylar), 18. Baskı, Türkmen Kitapevi. Tokol, Tuncer (2010). Pazarlama Yönetimi, Dora Yayıncılık.
Kotler, P. ve K. L. Keller (2006). Marketing Management 12e, Pearson. Prentice Hall. Kotler, P. ve G. Armstrong (2012). Principles of Marketing 14e, Pearson, Prentice Hall.
Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, 2. Baskı.
Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım
Mucuk, İsmet (2010). Pazarlama İlkeleri (ve yönetimi için örnek olaylar), 18. Baskı, Türkmen Kitapevi.
Tokol, Tuncer (2010). Pazarlama Yönetimi, Dora Yayıncılık.

Course Category
Social Sciences %100

Planned Learning Activities and Teaching Methods
Activities are given in detail in the section of "Assessment Methods and Criteria" and "Workload Calculation"

Assessment Methods and Criteria
In-Term Studies Quantity Percentage
Mid-terms 1 % 40
Final examination 1 % 60
Total
2
% 100

 
ECTS Allocated Based on Student Workload
Activities Quantity Duration Total Work Load
Course Duration 14 3 42
Mid-terms 1 3 3
Final examination 1 3 3
Total Work Load   Number of ECTS Credits 2 48

Course Learning Outcomes: Upon the successful completion of this course, students will be able to:
NoLearning Outcomes
1 Öğrenciler pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleyebilme becerisi kazanırlar.
2 Öğrenciler pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleyebilme becerisi kazanırlar.
3 Öğrenciler ticari görüşmelerden nasıl başarıyla çıkabilme becerisi kazanır.
4 Öğrenciler sistem içerisinde nasıl daha iyi ticari kararlar almaları konusunda beceri kazanır.
5 Öğrenciler satış gücünün yönetimi ve Satış faaliyetleri tanıma konusunda beceri kazanır.


Weekly Detailed Course Contents
WeekTopicsStudy MaterialsMaterials
1 Pazar Dinamiklerindeki Değişim, Stratejik Düşünme ve Pazarlama Düşüncesinin Gelişimi
2 Jenerik Pazarlama Stratejileri ve Rekabet Avantajının Sürdürülebilirliği
3 Pazarlama Planlaması, Pazarlama bilgi sistemi ve pazarlama araştırması
4 Sektör ve Rekabet Analizi
5 Müşteri İlişkileri Yönetimi
6 Pazar Fırsatları Ölçümü ve Pazar Çekiciliği
7 Pazarlamada Rekabet ve Konumlandırma
8 Yeni Ürünler İçin Pazarlama Yöntemleri
9 Ara Sınav 1
10 Büyüyen, olgunlaşmış, Düşüş dönemli Pazarlarda Pazarlama Yöntemleri
11 Satış ve Motivasyon
12 Satış organizasyonunun etkinliğinin değerlendirilmesi
13 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması, Yönetimi, Stratejik Kontrol ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi
14 Final


Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
C1
C2
C3
C4
C5

bbb


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=206052&curProgID=5607&lang=en