Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8ENDS432Yaşam Döngüsü Mühendisliği3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Bilgisayar Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı Endüstri Mühendisliği öğrencilerini yaşam döngüsü mühendisliğin temel kavramlarıyla tanıştırmak; bu sayede kariyerlerinde yeşil mühendislik ilkelerini kullanarak tasarladıkları ürün, süreç ve sistemlerin çevresel etkilerini en aza indirgemelerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Sürdürülebilirliğin temelleri ve sürdürülebilir kalkınma Yeşil mühendisliğe giriş ve yeşil mühendislik ilkeleri Mühendislik projelerinde yaşam döngüsü analizi Mühendislik projelerinde yaşam döngüsü analizi Karbon ayak izi ve küresel ısınma Yeşil enerji çözümleri Yeşil enerji çözümleri Ara Sınav Haftası Yeşil ürün tasarımı uygulamaları Yeşil ürün tasarımı uygulamaları Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi Çevre Yönetim Sistemleri ve yasal çerçeve Sürdürülebilirlik raporlaması Kurumsal sosyal sorumluluk
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Dr. Öğretim Üyesi
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1. Vallero, D. A., & Brasier, C. (2008). Sustainable design: The science of sustainability and green engineering. John Wiley & Sons, Inc.: New Jersey. 2. Allen, D. T., & Shonnard, D. R. (2011). Sustainable engineering: Concepts, design and case studies. Pearson Education, Inc.: New Jersey. 3. Striebig, B., Ogundipe, A. A., & Papadakis, M. (2016). Engineering applications in sustainable design and development. Cengage Learning: Boston. 4. Azapagic, A., & Perdan, S. (2011). Sustainable Development in Practice: Case Studies for Engineers and Scientists 2nd Edition. John Wiley & Sons, Ltd.: West Sussex. 5. Ders notları ve ilgili makaleler.
Ders Notları, Powerpoint Sunumları, Makaleler, Alıştırmalar, Vaka Çalışmaları, Proje

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %20
Mühendislik Tasarımı %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 149

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sürdürülebilirlik kavramları ve bu kavramların mühendislik uygulamaları esnasında karşılaşılan sorunlar hakkında bilgi sahibi olmak;
2 Yeşil mühendisliğin temel ilkelerini öğrenmek ve mühendislik problemlerine uygulayabilmek;
3 Yeşil mühendislik ve sürüdürülebilirlik yöntem ve araçlarını kullanarak kirliliği kaynağında en aza indirgemek ve sağlık ile çevre üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmak;
4 Yaşam döngüsü analizini her türlü mühendislik faaliyetinde mantığını kullanabilecek boyutta kavramak ve
5 Temiz ve yenilebilır enerji kaynaklarını değerlendirebilmek.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Sürdürülebilirliğin temelleri ve sürdürülebilir kalkınma
2 Yeşil mühendisliğe giriş ve yeşil mühendislik ilkeleri
3 Mühendislik projelerinde yaşam döngüsü analizi
4 Mühendislik projelerinde yaşam döngüsü analizi
5 Karbon ayak izi ve küresel ısınma
6 Yeşil enerji çözümleri
7 Yeşil enerji çözümleri
8 Ara Sınav
9 Yeşil ürün tasarımı uygulamaları
10 Yeşil ürün tasarımı uygulamaları
11 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi
12 Sürdürülebilir tedarik zinciri yönetimi
13 Sürdürülebilirlik raporlaması
14 Kurumsal sosyal sorumluluk
15 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 2 2 3 1 1 2 3 3
Ö1 2 2 3 1 1 2 3 3
Ö2 2 2 3 1 1 2 3 3
Ö3 2 2 3 1 1 2 3 3
Ö4 2 2 3 1 1 2 3 3
Ö5 2 2 3 1 1 2 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=206061&curProgID=5607&lang=tr