Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8MKTS422Davranış Tabanlı Mühendislik Tasarımı3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Bilgisayar Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı tümdengelim mühendislik tasarım yaklaşımında, sürecin en önemli ancak oldukça soyut ve temel aşamasını oluşturan kavramsal tasarımın teorisini ve metodolojisini öğretmektir. Mühendislik sistemlerinin davranış tabanlı tasarımına öncülük edecek şekilde, kavramsal tasarımda davranış modellemesi teknikleri anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği Mühendislik tasarımı teorisi ve metodolojisine giriş, tasarımda modelleme, mühendislik tasarımında fonksiyon-davranış-yapı modellemesi, davranış tabanlı modelleme; genel küme teorisi ve çizge teorisi; ayrık olay sistem modelleme; Petri ağları; geleneksel tasarım yaklaşımları; mühendislik tasarımında yeni yaklaşımlar; davranış tabanlı tasarım uygula
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Savaş DİLİBAL
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Feryadi Dağcı
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar -

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %20
Mühendislik Tasarımı %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 7 7 49
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 1 5 5
Laboratuvar 1 10 10
Proje 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 145

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Matematik, fen bilgisi ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ve deney sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerisi.
3 Belirlenen gereksinimlere göre bir sistem, bileşen ve işlem tasarımlama becerisi.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemlerini belirleme, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Profesyonel ve meslek etiği sorumluluğunu kavrama.
7 Etkin iletişim kurma becerisi.
8 Mühendislik çözümlerinin küresel ve toplumsal boyutlarda etkisini anlamak için gereken kapsamlı eğitim.
9 Yaşam boyu eğitimin bir gereksinim olduğunu tanımak ve aynı zamanda bu eğitime angaje olma becerisi.
10 Çağdaş konular hakkında bilgi sahibi olmak.
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli modern mühendislik araçlarını, tekniklerini ve yetenekleri kullanma becerisi.
12 Proje yönetimi becerileri ve uluslar arası standartları ve metodolojileri tanıma.
13 Yöntembilimsel bilimsel araştırma yapabilme yeteneği
14 Orijinal ya da var olan bir bilgi kümesi etrafında bir bilimsel yapıt üretme, raporlama ve sunma yeteneği.
15 Üretilen orijinal fikri savunma yeteneği.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Mühendislik tasarım teorisi ve metodolojisine giriş, tasarımda modelleme
2 Mühendislik tasarımında fonksiyon-davranış-yapı modellemesi, davranış tabanlı modelleme
3 Set teorisi
4 Çizge teorisi
5 Çizge teorisi
6 Ayrık olay sistem modelleme
7 Ayrık olay sistem modelleme
8 Petri Ağları
9 Petri ağları
10 Geleneksel tasarım yaklaşımları.
11 Mühendislik tasarımında yeni yaklaşımlar.
12 Davranış tabanlı tasarım uygulamaları.
13 Biyobenzetim tasarımda davranış tabanlı yaklaşımlar.
14 Örnek çalışmalar.
15 Örnek çalışmalar.
16 Genel Sınav


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11
Tüm 1
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8
Ö9
Ö10
Ö11
Ö12
Ö13
Ö14
Ö15

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=206152&curProgID=5607&lang=tr