Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Bilgisayar Grafiğinin temel prensiplerini, iki boyutlu(2B) ve üç-boyutlu(3B) ve grafik çizim işlemlerinin (transformasyon matrisleri, döndürme, taşıma, ölçeklendirme ) tekniklerini, 3B görmenin nasıl gerçekleştiğini öğretmektir
Ayrıca, grafik projelerinin pratik programlama uygulamalarını endüstriyel standart grafik kütüphanelerinden biri olan OpenGL kullanarak gerçekleştirmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Temel grafik donanım ve yazılım kavramlarının tanıtımı, koordinat sistemleri, 2B ve 3B modelleme ve dönüşümler, 3B görme, perspektif dönüşümler, görünür yüzey tespit algoritmaları, renk kullanımı ve ışık, kaplama, OpenGL ve uygulamaları
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Dr. Öğretim Üyesi Vassilya Uzun
|
Dersi Verenler
|
Yok
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
1.Computer Graphics: Principles and Practice in C, ISBN: 0201848406, James D. Foley, Andries van Dam, Steven K. Feiner, John F. Hughes 2nd Edition, 1995 2. Fundamentals of Computer Graphics, Shirley 3. Computer Graphics (C Version), by Donald Hearn and M. Pauline Baker (Prentice Hall, 1997). 4. Computer Graphics Using OpenGL, F.S. Hill, Second Edition, Prentice Hall, 1990.
|
|
Konu anlatımı, Soru-Cevap, Proje.
|
|
|
|
Bir grup projesi
|
|
Vize ve Final Sınavları
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%0
|
|
Mühendislik Bilimleri
|
%10
|
|
Mühendislik Tasarımı
|
%10
|
|
Sosyal Bilimler
|
%0
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%0
|
|
Fen Bilimleri
|
%0
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%0
|
|
Alan Bilgisi
|
%80
|
|
|