Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin pazarlama alanıyla ilgili temel kavramları tamamen öğrenebilmesi, günceli takip ederek örneklendirilebilmesi hedeflenmektedir. Öğrencilerin dönem sonunda bir işletmenin pazarlama planını hazırlayabilecek yeterlilikte olmaları amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlar ve örnekler verir. Pazar çevresi kavramını açıklar, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz eder ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirler. Pazarlama bilgi sistemleri kavramını anlatır, pazarlama yönetimi açısından gerekli olan bilgi türlerini belirler ve analiz eder. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi kavramlarını tanımlar,bölümleme sürecinin nasıl yapılacağını gösterir ve hedef pazar seçimi olgusunu uygular. Pazarlama planı ve stratejik pazarlama planlaması kavramlarını tanımlar, ilgili öğeleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip eder ve yeni stratejilerin oluşturulmasında bunları kullanılır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr. Öğretim Üyesi Tuğbay Burçin Gümüş
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Güncellenmiş 5. Baskı, Satış Yönetimi Eğitimi,Prof.Dr.Erdoğan TAŞKIN, Papatya Yayıncılık Kotler, P. ve K. L. Keller (2006). Marketing Management 12e, Pearson. Prentice Hall. Kotler, P. ve G. Armstrong (2012). Principles of Marketing 14e, Pearson, Prentice Hall. Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, 2. Baskı. Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım Mucuk, İsmet (2010). Pazarlama İlkeleri (ve yönetimi için örnek olaylar), 18. Baskı, Türkmen Kitapevi. Tokol, Tuncer (2010). Pazarlama Yönetimi, Dora Yayıncılık.
|
|
Kotler, P. ve K. L. Keller (2006). Marketing Management 12e, Pearson. Prentice Hall. Kotler, P. ve G. Armstrong (2012). Principles of Marketing 14e, Pearson, Prentice Hall. Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama İlkeleri ve Yönetimi, Beta Yayınevi, 2. Baskı. Altunışık, R., Ş. Özdemir ve Ö. Torlak (2016). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım Mucuk, İsmet (2010). Pazarlama İlkeleri (ve yönetimi için örnek olaylar), 18. Baskı, Türkmen Kitapevi. Tokol, Tuncer (2010). Pazarlama Yönetimi, Dora Yayıncılık.
|
|
|
|
|
|
|
|