Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8ENDS433Yeni Ürün ve İş Geliştirme3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Yeni ürün geliştirmenin çağdaş, rekabetçi organizasyonların hayatta kalmaları için ne kadar önemli olduğu bilincinin içselleştirilmesi; bu konuda gerekli
teorik bilgilerin verilmesi ; ve öğrencilere aldıkları bilgilerle, mal veya hizmet üreten bir organizasyonda bir vak'a çalışmasının yaptırılması
Dersin İçeriği Yeni ürün geliştirme ve onu pazara sunma konusunda gerekli becerileri, donanımları kazanma. İş geliştirme konusunda yeterli donanıma sahip olma.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Tuğbay Burçin Gümüş
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 1. Ulrich, K.T., Eppinger, S.D., “Product Design and Development”, Fourth Edition, McGraw-Hill, 2008. 2. Millier, P., “Stratégie et Marketing de l'Innovation Technologique : Lancer avec Succès des Produits qui n'existent pas Encore”, 2e édition, Dunod, 2005. 3. “Ürün Geliştirme Kılavuzu”, İstanbul Sanayi Odası, Yayın No: 2011. 4. “Proje Yönetimi Kılavuzu”, İstanbul Sanayi Odası, Yayın No: 2011. 5. Birgitte Borja de Mozota, “Tasarım Yönetimi”, MediaCat Kitapları, 2005. 6. Matheson, D., Matheson, J., “Akıllı Örgüt - Stratejik Ar-Ge ile değer yaratma”, Harvard Business School Press, Boyner Holding Yayınları, 1999.
1. Ulrich, K.T., Eppinger, S.D., “Product Design and Development”, Fourth Edition, McGraw-Hill, 2008.
2. Millier, P., “Stratégie et Marketing de l'Innovation Technologique : Lancer avec Succès des Produits qui
n'existent pas Encore”, 2e édition, Dunod, 2005.
3. “Ürün Geliştirme Kılavuzu”, İstanbul Sanayi Odası, Yayın No: 2011.
4. “Proje Yönetimi Kılavuzu”, İstanbul Sanayi Odası, Yayın No: 2011.
5. Birgitte Borja de Mozota, “Tasarım Yönetimi”, MediaCat Kitapları, 2005.
6. Matheson, D., Matheson, J., “Akıllı Örgüt - Stratejik Ar-Ge ile değer yaratma”, Harvard Business School
Press, Boyner Holding Yayınları, 1999.

Ders Yapısı
Mühendislik Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 48

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Yeni ürün, hizmet ve iş geliştirme temel konularını tanımlayabilir.
2 Etkin bir yeni ürün, hizmet ve iş geliştirme yönetimi ile şirketlerin rekabetçi stratejiler geliştirmesi arasındaki ilişkiyi açıklayabilir.
3 Yeni ürün ve iş geliştirme sürecini ve ürün referans modelleri açıklayabilir.
4 Yeni ürün, hizmet ve iş geliştirmeyi etkileyen başarı ve risk faktörlerini tanımlayabilir
5 Başarılı ürün geliştirme için değişik model, teknik, araç ve yöntemleri etkin bir şekilde uygulayabilir.
6 Yeni fikirleri ve projeleri etkin bir biçimde değerlendirebilir, Yeni bir ürün, hizmet ve işin pazarda ticarileştirilebilmesini sağlayabilir
7 Sürdürülebilir yeni ürün ve iş geliştirme için gereklilikleri ve yol haritasını tanımlayabilir.
8 Yeni ürün ve iş geliştirme ile ilgili bir uygulama projesini gerçekleştirebilir; elde edilen sonuçları analiz edebilir.
9 Yeni bir ürün, hizmet ve iş geliştirme ile ilgili gerçek problemleri analiz edebilir ve çözümleyebilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İş Dünyasında yeni ürünler ve teknoloji
2 Ürün Geliştirme Süreçleri ve Organizasyonu
3 Stratejik Planlama ve Fırsat Belirleme
4 Müşteri İhtiyaçlarını ve Ürün Özelliklerini Belirleme
5 Alternatif Ürün Konseptlerinin Belirlenmesi
6 Ürün Konsept Seçimi ve Test edilmesi
7 Ürün Mimarisi ve Endüstriyel Tasarım
8 Ara Sınav
9 Protorip Oluşturma ve Nihai Tasarım
10 Ürün Kullanım Testi ve Lansman Yönetimi
11 Ürün Geliştirmenin Ekonomisi
12 Fikri Mülkiyet
13 Teknoloji Yönetimi
14 Final


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4
Ö1 4 4
Ö2 5 5
Ö3 4
Ö4 5
Ö5 5
Ö6 5
Ö7 4
Ö8 5
Ö9 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=206659&curProgID=63&lang=tr