Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8MKTS418Sinyal İşleme3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere ayrık zamanlı sistemler teorisini tanıtmak ve aynı zamanda pratik mühendislik problemlerinde sinyal işleme tekniklerini uygulamayı öğretmektir.
Dersin İçeriği Ayrık zamanlı sinyal ve sistemlerin gözden geçirilmesi. Z-dönüşümünün gözden geçirilmesi. Sürekli zamanlı sinyallerin örneklenmesi. Doğrusal, zamanla değişmeyen sistemlerin dönüşüm analizi. Ayrık zamanlı sistemler için yapılar. Süzgeç tasarım teknikleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Savaş DİLİBAL
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Feryadi Dağcı
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar S. Mitra, Digital Signal Processing, 3rd ed., McGraw-Hill, 2006.
J. G. Proakis and D. G. Manolakis, Digital Signal Processing, 4th ed., Prentice Hall, 2007.

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %70
Mühendislik Bilimleri %30

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 7 7 49
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Uygulama 1 5 5
Laboratuvar 1 10 10
Proje 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 145

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Ayrık zamanlı sinyal ve sistemlerin matematiksel gösterimini kavrayabilme becerisi
2 Doğrusal, zamanla değişmeyen sistemlerin özelliklerini kavrayabilme becerisi
3 Fourier dönüşümü ve z-dönüşümünü sistem analizlerinde kullanabilme becerisi
4 Sürekli zamanlı sinyallerden ayrık zamanlı sinyaller elde edebilmeyi ve sürekli zamanlı sinyalleri başarılı bir şekilde geri elde edebilme becerisi
5 Sistemleri doğrusal fark denklemleri ile belirleyebilme becerisi
6 Ayrık zamanlı sistemlerin gerçekleştirim yapılarını anlama ve sistem gerçekleştirimi için istenilen yapıyı seçebilme becerisi
7 İstenilen süzgeç belirtimlerini kavrama ve süzgeç tasarlayabilme becerisi
8 Takım projesi kapsamında gerekli analiz tekniklerini ve yazılımları kullanabilme ve sunabilme becerisi


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Ayrık zamanlı sinyal ve sistemler, doğrusal zamanla değişmeyen (DZD) sistemlerin özellikleri, Fourier dönüşümü Temel kavramlar okuma listesi
2 Z-dönüşümü, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
3 Z-dönüşümü projesinin sunulması ve tartışılması Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
4 Sürekli zamanlı sinyallerin örneklenmesi, peryodik örnekleme, Nyquist-Shannon örnekleme teorisi Temel kavramlar okuma listesi
5 Örnekleme uygulamaları, sınıf içi hesapların yapılması. Proje tanıtımı Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
6 Örnekleme projesinin sunulması ve tartışılması Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
7 Tekrar ve değerlendirme
8 DZD sistemlerin dönüşüm analizi, DZD sistemlerin frekans tepkisi Temel kavramlar okuma listesi
9 Ayrık zamanlı sistem yapısı belirlenmesi, sınıf içi hesapların yapılması Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
10 Ayrık zamanlı sistem yapısı tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
11 Süzgeç tasarım teknikleri, süzgeç belirtimleri, sürekli zamanlı süzgeçler Temel kavramlar okuma listesi
12 IIR ve FIR süzgeç tasarımı, sınıf içi hesapların yapılması Uygulama rapor taslağının dağıtılması. Proje konularının verilmesi.
13 IIR ve FIR süzgeç tasarımı projesinin sunulması ve tartışılması Proje konusunda araştırma, proje raporlarının hazırlaması.
14 Tekrar ve değerlendirme


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 1
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6
Ö7
Ö8

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=206802&curProgID=63&lang=tr