Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
1. Öğrencilerin sözcük dağarcığını zenginleştirmek. 2. Öğrencilere Türkçenin kurallarını sezdirmek, onların Türkçeyi bilinçle, özenle ve güvenle kullanmalarını sağlamak. 3. Öğrencilere dinlediklerini anlama becerisi kazandırmak.
|
Dersin İçeriği
|
Tanışma ve Selamlaşma, Türkçe Eylemler, Zıt Anlamlı Sözcükler, -lı ve -sız Sıfat Ekleri, Meslekler ve Araç Gereç, Dinleme Ekinliği, Dinleme Etkinliği, Alıştırmalar (kadar, önce, sonra), Boşlukları Uygun Eklerle Doldurma, Bulunma Durum Eki (Kroki), Cümlede Vurgu, Deyim ve Atasözleri, Eş Anlamlı Sözcükler, Genel Etkinlik Uygulaması
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gözlem, Takım/Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama - Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Tanımsız Mustafa SÜTÇÜ
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Komisyon, Yargı Yayınevi, Ankara, 1984.ÇAĞDAŞ TÜRK HİKAYE VE ROMANI, OLCAY ÖNERTOY, İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI, ANKARA,1984; Yazılı Anlatım,Baki Asiltürk,İkaros Yayınları.
|
|
Anlatım, metin inceleme, tartışma, deneysel yazma
|
|
|
|
|
|
Performans değerlendirmeØ Ürün seçki dosyası (Portfolyo)Ø Kavram haritalarıØ Yapılandırılmış gridØ Tanılayıcı dallanmış ağaç Ø Kelime ilişkilendirmeØ ProjeØ DramaØ Görüşme Ø Yazılı raporlarØ GösteriØ Poster Ø Grup ve/veya akran değerlendirmesi Ø Kendi kendini değerlendirme
|
Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler
|
%50
|
|
Sosyal Bilimler
|
%100
|
|
Eğitim Bilimleri
|
%50
|
|
|