Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1MİM101Temel Tasarım I1+4+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Temel Tasarım öğe ve ilkelerin tanımı, kompozisyon içinde işlevleri ve birbirleriyle olan ilişkilerinin aktarılması.
1) Nokta, çizgi, doku
2) Boşluk – doluluk
3) Koram, Etkili çevre, Tekrar, Ölçü, Değer, Ritim
4) Denge, bütünlük, zıtlık, birlik
5) Temel Geometrik Formlar
Dersin İçeriği Temel verilerin tasarıma yönelik kullanabilmesi amacı ile uygulamalarda analitik düşünceyi ve yaratıcılığı ortaya çıkarmak.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Sınıf içi uygulamalar ve ödevler
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. Özgün ÖZBUDAK
Dersi Verenler Öğr.Üye ÖZGÜN ÖZBUDAK
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Naime Dilge Karakuş dilge.karakus@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Güngör, İ. H. (2005). Görsel sanatlar ve mimarlık için temel tasar. Esen ofset.
Ching, F. D., & Lökçe, S. (2011). Mimarlık, biçim, mekan ve düzen. Yapı endüstri merkezi Yayınları.
Hasol, D. (2017). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü (İstanbul: YEM).
Calvino, I., & Saatçioğlu, I. (2003). Görünmez kentler. Yapı Kredi Yayınları.
Bilgisayar ortamındaki sunumlar yardımıyla, görsel malzeme destekli konu anlatımı, işlenilen konu ile ilgili atölye içi çalışmalar, araştırma ödevleri.
%40 Ara sınav %60 Final

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Uygulama 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 5 70
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 14 2 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 146

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Teme tasarım bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme ve aktarabilme becerisi edinir.
2 Temel tasarım bilgisini başka alanlarda uygulayabilme aktarabilme becerisine sahip olur.
3 İki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi edinir.
4 Tasarım problemlerini çözebilir, düşünce ve kavramları tasarım yoluyla özgün bir şekilde ifade edebilme yetisi kazanır.
5 Belirli bir konu (konsept) dahilinde çalışabilme yetisi kazandırır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Temel Tasarıma Giriş: Dersin Tanımı
2 Temel Tasar nedir? (Sunum) Güngör, İ. H. (2005). Görsel sanatlar ve mimarlık için temel tasar. Esen ofset.
3 Temel Tasar Kriterleri (Sunum). Nokta ve Çizgi kavramları ile 2 boyutlu tasarım çalışması yapılması ve incelenmesi Güngör, İ. H. (2005). Görsel sanatlar ve mimarlık için temel tasar. Esen ofset.
4 Nokta ve çizgi çalışmalarının yüzeyden hacime dönüştürülmesi
5 9 Kare Grid çalışması
6 9 Kare Grid çalışması
7 9 Kare Grid çalışması
8 Ara sınav
9 Görünmez Kentler kitabından bölüm seçilmesi ve 2 boyutlu 3 boyutlu kompozisyon haline getirilmesi. Sınıf içi kütle kompozisyon çalışmaları Calvino, I., & Saatçioğlu, I. (2003). Görünmez kentler. Yapı Kredi Yayınları.
10 Görünmez Kentler kitabından bölüm seçilmesi ve 2 boyutlu 3 boyutlu kompozisyon haline getirilmesi. Sınıf içi kütle kompozisyon çalışmaları Calvino, I., & Saatçioğlu, I. (2003). Görünmez kentler. Yapı Kredi Yayınları.
11 Görünmez Kentler kitabından bölüm seçilmesi ve 2 boyutlu 3 boyutlu kompozisyon haline getirilmesi. Sınıf içi kütle kompozisyon çalışmaları Calvino, I., & Saatçioğlu, I. (2003). Görünmez kentler. Yapı Kredi Yayınları.
12 Görünmez Kentler kitabından bölüm seçilmesi ve 2 boyutlu 3 boyutlu kompozisyon haline getirilmesi. Sınıf içi kütle kompozisyon çalışmaları Calvino, I., & Saatçioğlu, I. (2003). Görünmez kentler. Yapı Kredi Yayınları.
13 Görünmez Kentler kitabından bölüm seçilmesi ve 2 boyutlu 3 boyutlu kompozisyon haline getirilmesi. Sınıf içi kütle kompozisyon çalışmaları Calvino, I., & Saatçioğlu, I. (2003). Görünmez kentler. Yapı Kredi Yayınları.
14 Görünmez Kentler kitabından bölüm seçilmesi ve 2 boyutlu 3 boyutlu kompozisyon haline getirilmesi Calvino, I., & Saatçioğlu, I. (2003). Görünmez kentler. Yapı Kredi Yayınları.
15 Yarıyıl sonu sınavı.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 4 5
Ö1 3 4 5
Ö2 3 4 5
Ö3 3 4 5
Ö4 3 4 5
Ö5 3 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208210&curProgID=5716&lang=tr