Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Mimarlık
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Zorunlu
|
Dersin Amacı
|
Dersin amaçları, öğrencilerin kağıt düzleminde ifade edilen üç boyutlu form ve hacimleri anlama, değerlendirme ve algılama becerilerinin gelistirilmesi ve yazı-çizim-eskiz yöntemleriyle kendilerini ifade edebilme yeteneğini kazanabilmeleridir.
|
Dersin İçeriği
|
Teknik resmin evrensel bir dil, iletişim, ortaklaşma ve işbirliği açısından diğer disiplinlerle ilişkileri, bir üst dil olarak resim ve proje yapma, proje okuma, rölöve alma, tasarlama aşamalarının değerlendirilmesi yapılarak yapısal öğeler tanımlanır.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
Teorik anlatım, uygulama, ödev.
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Doç.Dr. Özlem Belir
|
Dersi Verenler
|
Öğr.Gör. Sadrettin Soylu
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
Shen, J., Sketching and Rendering for Design Presentation, VNR, New York, 1992. Şahinler, O., Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul, 1990. Türkçü, Ç., Mimaride İzdüşüm Çizim Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul Anon., Leran to Draw with Markers, Phaidon, London, 1992. Bowers, J., Introduction to Two-Dimensional Design, Wiley, New York, 1998. Caldwell, P., Pen and Ink Sketching, Batsford, London, 1995. Ching, F., Architectural Graphics, Wiley, New York, 1996. Crawshow, A., Sketch: Learn to Print, Harper C., London, 1995 Cooper, D., Drawing and Perceiving, VNR, New York, 1992. Jones, F., Interior Architecture: Drafting and Perspective, Crisp Pbl., USA, 1986 Akgün, M., Mimari Çizim Tekniği, Birsen Yayınevi, İstanbul Knoll, W., Architectural Models: Construction Techniques, Batsford, London, 1990 Lin, M., Drawing and Designing with Confidence, VNR, New York, 1993. Metzger, P., Perspective without Pain, Taschen, Berlin, 1991 Rochan, R., Color in Architectural Illustration, VNR, New York, 1991.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara Sınav 1 % 25Bilg.Des. Sunum 0 -Kısa Sınav 0 -Rapor Sunma 0 -Ödev Değerlendirme 3 % 75Sözlü Değerlendirme 0 -Tez Sunma 0 -Belge Sunma 0 -Uzman Değerlendirmesi 0 -TOPLAM 4 %100Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 4 %40Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %60
|
|