Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1MİM105Mimari Anlatım Teknikleri I2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amaçları, öğrencilerin kağıt düzleminde ifade edilen üç boyutlu form ve hacimleri anlama, değerlendirme ve algılama becerilerinin gelistirilmesi ve yazı-çizim-eskiz yöntemleriyle kendilerini ifade edebilme yeteneğini kazanabilmeleridir.
Dersin İçeriği Teknik resmin evrensel bir dil, iletişim, ortaklaşma ve işbirliği açısından diğer disiplinlerle ilişkileri, bir üst dil olarak resim ve proje yapma, proje okuma, rölöve alma, tasarlama aşamalarının değerlendirilmesi yapılarak yapısal öğeler tanımlanır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik anlatım, uygulama, ödev.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem Belir
Dersi Verenler Öğr.Gör. Sadrettin Soylu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Shen, J., Sketching and Rendering for Design Presentation, VNR, New York, 1992.
Şahinler, O., Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul, 1990.
Türkçü, Ç., Mimaride İzdüşüm Çizim Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul
Anon., Leran to Draw with Markers, Phaidon, London, 1992.
Bowers, J., Introduction to Two-Dimensional Design, Wiley, New York, 1998.
Caldwell, P., Pen and Ink Sketching, Batsford, London, 1995.
Ching, F., Architectural Graphics, Wiley, New York, 1996.
Crawshow, A., Sketch: Learn to Print, Harper C., London, 1995
Cooper, D., Drawing and Perceiving, VNR, New York, 1992.
Jones, F., Interior Architecture: Drafting and Perspective, Crisp Pbl., USA, 1986
Akgün, M., Mimari Çizim Tekniği, Birsen Yayınevi, İstanbul
Knoll, W., Architectural Models: Construction Techniques, Batsford, London, 1990
Lin, M., Drawing and Designing with Confidence, VNR, New York, 1993.
Metzger, P., Perspective without Pain, Taschen, Berlin, 1991
Rochan, R., Color in Architectural Illustration, VNR, New York, 1991.
Ara Sınav 1 % 25Bilg.Des. Sunum 0 -Kısa Sınav 0 -Rapor Sunma 0 -Ödev Değerlendirme 3 % 75Sözlü Değerlendirme 0 -Tez Sunma 0 -Belge Sunma 0 -Uzman Değerlendirmesi 0 -TOPLAM 4 %100Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 4 %40Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %60

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 10 % 10
Uygulama 10 % 10
Proje 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
23
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 10 1 10
Ara Sınavlar 1 4 4
Uygulama 10 1 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 140

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 2 ve 3 boyutta düşünme becerisi kazanır
2 Fiziksel olarak varolan ya da zihinde oluşan formları resmetmek için gereken çizim tekniklerini öğrenir
3 Teknik çizim yöntemlerinin kavranması, farklı obje ve yapı ölçeklerinde uygulama becerisi elde eder
4 Kağıt düzleminde ifade edilen üç boyutlu form ve hacimleri anlama, değerlendirme ve algılama becerileri gelişir
5 Öğrencilerin yazı-maket-çizim- eskiz ve boyama yöntemleriyle kendilerini ifade edebilme yetenekleri gelişir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin içeriğiyle tanışma, proje okuma, proje yapma. Sunum: Çizim ortam, araç gerecinin tanıtımı, kullanımı, serbest çizim. Çizim ortam, araç gerecinin tanıtımı, serbest çizim.
2 Ortografik (Dik) İzdüşümü anlamak: Koordinatlar, izler ve izdüşürenler. Resim (Epür) düzlemleri. Ölçülerin taşınması.
3 Çizgilerin dili, kalınlık, derinlik, uzaklık, kesit ve malzeme ifadeleri. Kesit tipleri, kesit alma. Ölçülendirme teknikleri.
4 Dik Aksonometri ve Eğik izdüşümü anlama. 3 boyutlu Kavalyer ve Militer (Eğik izdüşüm) ile lzometrik, Dimetrik ve Trimetrik (Aksonometrik izdüşüm) perspektiflerin Modellerle Militer ve Kavalyer perspektif tanımlanması.
5 Objelerin yüzeylerinin kavranması, epür içinde 3 boyutlu okuma. Perspektif çizimlerinde pratik yaklaşımlar.
6 İçi boşluklu ve karmaşık kütlelerde kesit düzlemi ve çoklu görünüş ifade teknikleri.
7 Çoklu izdüşüm kapsamında 1/50 ölçekte proje
8 Ara Sınav
9 Basit yapı elemanlarının 1/100 ölçekli proje üzerinde tanıtımı: Subasman, duvar, döşeme ve balkon.
10 Yapı elemanlarının 1/100 ölçekli proje üzerinde tanıtımı ve uygulanması: Çatı tipleri (tonoz, kubbe), merdiven sistemi.
11 Yapı elemanlarının 1/100 ölçekli proje üzerinde tanıtımı ve uygulanması: Çoklu görünüş (Plan, kesit, görünüş) çizim çalışmaları.
12 1/50 Ölçekte doğrama ve mobilya gösterimi
13 Yapı elemanlarının proje üzerinde kritiği ve proje teslimi
14 Yapı elemanlarının proje üzerinde kritiği


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5
Ö5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208211&curProgID=5716&lang=tr