Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1İNG101İngilizce I2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Yabancı Dil dersi öğrencilere günlük iletişimde ingilizce’yi doğru ve akıcı bir biçimde kullanabilmelerini sağlayacak düzeyde kelime, dilbilgisi ve iletişim stratejileri kazandırmayı hedefler ve öğrencilerin iş yaşamında temel düzeyde İngilizce kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilmelerini amaçlar.
Dersin İçeriği Yabancı Dil dersi ‘Be’ fiilinin öğrenilmesi/ Kişizamirleri: I/you/he/she/it, Sayılar 0-9, selamlamalar, harfler ve ülkeler, ‘Be’ fiilinin kısaltılması, ‘Where’ ile yapılan soru kalıbı, yaygın ibareler, oda numası ve isim söyleme, ‘who’ ve ‘what’ ile yapılan sorukalıpları, iyelik sıfatları : my, your, his, her, sayılar 10-99, meslekler, articles : ‘a/an/the’ öğrenimi.Articles : ‘a/an/the’ öğrenimi, yaşlar, e- posta adresi söyleme, be fiili we/they; kısaltmalar, be fiili olumsuz ve soru kalıpları, haftanın günleri, tanımlayıcı sıfatlar; yerler, iyelik sıfatları, our/their, çoğul isimler, ‘Can’ ile rica kalıpları, işaret sıfatları: this/that/these/those, kamu alanları, yiyecek ve içecek, ‘ (apostrophe ‘s) ile iyelik sıfatı yapma, giysiler ve renkler , düzensiz çoğul isimler, bilet alma, var/yok, kalıbını öğrenme, miktar belirleyiciler : biraz, birkaç, çok, hiç, yer edatları, uluslar, yetenek bildiren yardımcı kipi : Can/Can’t , saat söyleme, kendi fikrini belirtme ve arkadaş selamlama gibi günlük dilde kullanılan yapıları içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem Belir
Dersi Verenler Öğr.Gör. FEYZA AYGÜN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Maria V. Saumell and Sarah L. Birchley.English in Common 1, by Pearson Education(2010)
Gairns, Ruth and Redman, Stuart (2008),Oxford Word skills.Oxford University Press
Ders, anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap, ve görsel materyaller ile birlikte sunulur.Ders Öğrenci odaklı işlenir.Esas amaç öğrenciyi sou sormaya teşvik etmek yabancı dili aktif olarak kullanabilmesini sağlamaktır.
Proje ,ara sınav,derse katılım,ödevler,sunum

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 60

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dil Bilgisi yapılarını tanır ve analiz edebilir
2 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler Dil bilgisi yapılarını okuduğu metinlerde anlamlandırabilir.
3 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler Okuduğu metindeki kelimeleri kullanıldıkları bağlamda anlamlandırabilir.
4 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler Çeşitli konularda temel seviyede paragraf yazabilir.
5 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler Dinlediği metnin ana hatlarını anlayabilir ve not edebilir.
6 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler çeşitli diyaloglarda kendini temel seviyede ifade edebilir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 ‘Be’ fiilinin öğrenilmesi/ Kişizamirleri: I/you/he/she/it.Sayılar 0-9.Selamlamalar.Harfler ve ülkeler
2 ‘Be’ fiilinin kısaltılması‘Where’ ile yapılan soru kalıbı Yaygın ibareler Oda numası ve isim söyleme
3 ‘who’ ve ‘what’ ile yapılan sorukalıpları.İyelik sıfatları : my, your, his,her.sayılar 10-99.Meslekler
4 Articles : ‘a/an/the’ öğrenimi.Yaşlar.E- posta adresi söyleme
5 Be fiili we/they; kısaltmalar .Be fiili olumsuz ve soru kalıpları.Haftanın günleri
6 Tanımlayıcı sıfatlar; yerler İyelik sıfatları our/their.Çoğul isimler
7 7 ‘Can’ ile rica kalıpları İşaret sıfatları: this/that/these/those Kamu alanları .Yiyecek ve içecek
8 Ara sınav
9 ‘ (apostrophe ‘s) ile iyelik sıfatı yapma Giysiler ve renkler Düzensiz çoğul isimler Bilet alma
10 Var/yok kalıbını öğrenme Miktar belirleyiciler : biraz, birkaç, çok, hiç Yer edatları Uluslar
11 Yetenek bildiren yardımcı kipi : Can/Can’t Saat söyleme Kendi fikrini belirtme Arkadaş selamlama
12 Konuların tekrarı
13 Konu tekrarı ,Yazma aktiviteleri
14 Final projelerinin sunumu
15 Final projelerinin sunumu


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5
Ö5 5
Ö6 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208216&curProgID=5716&lang=tr