Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2MİM106Mimari Anlatım Teknikleri II2+2+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilerin, üç boyutlu form ve mekanların iki ve üç boyutlu ifade sekillerini anlamaları; fiziksel modelleme, detaylı teknik çizimler ya da serbest el çizimler ile iletisim kurmaya yönelik becerilerini artırmaktır.
Dersin İçeriği Dersin içeriği, tasarım süreci boyunca yapılacak çalısmaları -vaziyet planı (1/500), sematik plan (1/200), tefrisli plan (1/100), uygulama projesi (1/50, 1/20, 1/10) detaylar (1/5, 1/ 2, 1/1) - kapsar. Proje sunumu, portfolyo hazırlanması, yazı teknikleri ve maket yapımı da dersin içeriğinde yer alır. Diğer konular: Tek kaçıslı perspektif, iki-üç kaçıslı perspektif ve gölgelendirme; karakalem, suluboya, guaş, akrilik boyalar vb. kullanımı ile doku verme ve sunum tekniklerini gelistirme; tek ya da çift kaçıs yöntemi ile serbest el perspektif çizimleri.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Uygulama-kritik, ödev
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Öğr.Gör. Sadrettin Soylu
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Tasarı Geometri ve Teknik Resim, Cengiz Dursun, Ders Notları(a,b,c),Yıldız Tek. Üni., Yayını, 2006–7, İstanbul ,
Bowers, J., Introduction to Two-Dimensional Design, Wiley, New York, 1998.
Caldwell, P., Pen and Ink Sketching, Batsford, London, 1995.
Ching, F., Architectural Graphics, Wiley, New York, 1996.
Crawshow, A., Sketch: Learn to Print, Harper C., London, 1995
Cooper, D., Drawing and Perceiving, VNR, New York, 1992.
Jones, F., Interior Architecture: Drafting and Perspective, Crisp Pbl., USA, 1986.
Teknik Resim, Küçük Mehmet, M.E. B. Devlet Kitapları, IV. Baskı,2005, İstanbul
Akgün, M., Mimari Çizim Tekniği, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Knoll, W., Architectural Models: Construction Techniques, Batsford, London, 1990.
Lin, M., Drawing and Designing with Confidence, VNR, New York, 1993.
Metzger, P., Perspective without Pain, Taschen, Berlin, 1991.
Rochan, R., Color in Architectural Illustration, VNR, New York, 1991.
Shen, J., Sketching and Rendering for Design Presentation, VNR, New York, 1992.
Şahinler, O., Mimarlıkta Teknik Resim, Yay, İstanbul, 1990.
Türkçü, Ç., Mimaride İzdüşüm Çizim Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul.
Anon., Leran to Draw with Markers, Phaidon, London, 1992
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi EtkinlikSayısı Katkı YüzdesiAra Sınav 1 % 25Bilg.Des. Sunum 0 -Kısa Sınav 0 -Rapor Sunma 0 -Ödev Değerlendirme 6 % 75Sözlü Değerlendirme 0 -Tez Sunma 0 -Belge Sunma 0 -Uzman Değerlendirmesi 0 -TOPLAM 7 %100Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 7 %40Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %60TOPLAM 8 %100

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 1 % 10
Toplam :
2
% 40

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ödevler 14 2 28
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 148

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Etüt ve takdim aşamalarında yararlanacağı çizim, sunum ve anlatım tekniklerini öğelerinin tutarlı ve sanatsal bir kompozisyonu içinde birleştirebilir.
2 Sunum öğelerini mimarlığın iletişim işbirliği ve ortaklaşma bakımından diğer disiplinlerle ilişkilerini, üç boyutlu kurgularla desteklemek ve belirli bir düzenle bir araya getirme becerisi kazanır.
3 Uygun sunumlar yapmak için serbest el çizimler ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi kazanır.
4 İki ve üç boyutlu tasarım, mimari kompozisyon ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlar
5 Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulama becerisi, fiziksel çevre ile insan arasındaki etkileşimi anlama yetisi kazanır


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin içeriğiyle tanışma, proje okuma, proje yapma. Sunum Sunum Teknikleri, Andersen,J. Freehand Scething,P.Laseay
2 Üç boyutlu çalışmak, perspektif ve maketin tasarım sürecindeki yeri. Perspektif ve maket, kütle ve görselleştirme Mimaride İzdüşüm ve Çizim Yöntemleri. Prof.Dr.Çetin Türkçü
3 Plan, kesit, görünüş kavramını üçüncü boyut kurgularıyla irdeleme. Geometrik perspektifin tasarımdaki yeri. Mimarlıkta Teknik Resim. Prof.Dr.Orhan Şahinler. İzdüşümler. Prof.Dr.Latife Gürer
4 Ölçek kavramının geliştirilmesi. Plan, kesit, görünüş kavramını üçüncü boyut kurgularıyla irdeleme. Kat planları geliştirmek.
5 Çizgilerin dili, kalınlık, derinlik, uzaklık, kesit ve malzeme ifadeleri. Tefrişli planlar. Plan , kesit, görünüşlerle çalışmak.
6 2 katlı basit bir yapının 1/200, 1/100, 1/50, 1/20, 1/5 ölçekli projeksiyonu. Proje üzerinde tanıtımı.
7 Çoklu izdüşüm kapsamında 1/50 ölçekte proje
8 Gerçek perspektifin görselleştirme sürecine katkısı. Tek firarlı perspektif. Tasarım ve sunum süreçlerinin ilişkisi.
9 Gerçek perspektifin görselleştirme sürecine katkısı. Tek firarlı perspektif. Tasarım ve sunum süreçlerinin ilişkisi. İzdüşümler. Prof.Dr.Latife Gürer Mimarlıkta Teknik Resim. Prof.Dr.Orhan Şahinler
10 Plan şemasını geliştirilmesi. Gerçek perspektifin görselleştirme sürecine katkısı, tek firarlı perspektif İzdüşümler. Prof.Dr.Latife Gürer Mimarlıkta Teknik Resim. Prof.Dr.Orhan Şahinler
11 Kesit perspektifler ve anlatıma katkısı. İki firarlı perspektif. Manual of Graphic Techniques 4, Tom Porter
12 İki kaçışlı perspektifin geliştirilmesi. Perspektifte gölge konusu İzdüşümler. Prof.Dr.Latife Gürer Mimarlıkta Teknik Resim. Prof.Dr.Orhan Şahinler
13 perspektif ve cephe etkisi. İzdüşümler. Prof.Dr.Latife Gürer Mimarlıkta Teknik Resim. Prof.Dr.Orhan Şahinler
14 projenin genel kritiği.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 2
Ö1 5 2
Ö2 5 2
Ö3 5 2
Ö4 5 2
Ö5 5 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208220&curProgID=5716&lang=tr