Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2MİM108Tasarım Stüdyosuna Giriş2+4+046

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Tasarıma giriş niteliğindeki bu derste; tasarımın temel kavramlarının, özgün çalışmalara altyapı oluşturacak şekilde, öğrenciye verilmesi amaçlanır. Tasarım eğitiminin vazgeçilmez unsurlarından olan atölye çalışmaları sayesinde öğrencilerin gerek bireysel, gerekse grup çalışmalarındaki yeteneklerini geliştirmeleri amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Temel verilerin tasarıma yönelik kullanabilmesi amacı ile uygulamalarda analitik düşünceyi ve yaratıcılığın ortaya çıkarılması sağlanır. Mekansal ve biçime ilişkin kompozisyonların elde edilmesi hedeflenir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Verilen proje konusu dahilinde tasarım süreci kurgusunun oluşturulması ve atölye içi çalışmaların yapılması. Uygulama ve araştırma ödevleri ile öğrenilen verilerin pekiştirilmesi ve ödevlerin sınıfta incelenerek kritiğinin yapılması.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Duygu ÇIBUK duygu.cibuk@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. N. Dilge Karakuş dilge.mutlu@gedik.edu.tr
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Konu ile ilgili Etud-Proje dergileri, Neufert
Farrely, L. (2011). Mimarlığın Temelleri. Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Ching, F. D., & Lökçe, S. (2011). Mimarlık, biçim, mekan ve düzen. Yapı endüstri merkezi Yayınları.
Hasol, D. (2017). Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, Yapı endüstri merkezi Yayınları.
Farrelly, L. (2015). Mimarlıkta Sunum Teknikleri, Literatür Yayıncılık, İstanbul
Rasmussen, SE. (1994). Yaşanan Mimari. Remzi Kitabevi, 1994.
Zevi, B. (2015). Mimarlığı Görebilmek. (Çev. A. Tümertekin) (İstanbul: Daimon).
Teorik, atölye çalışmaları ve ödevler şeklinde verilir
derste verilir
Proje, ara sınav, final sınavı.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Proje 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 6 84
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 4 4
Proje 2 6 12
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 162

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Temel mimarlık bilgisini kuramsal ve uygulamalı olarak kavrayabilme ve aktarabilme becerisini edinir.
2 Tasarım süreçlerini gözlem, tespit/analiz ve organizasyon aşamaları ile uygulama becerisi kazanır.
3 Mekânsal boyut ve gereksinim ölçütlerini anlayıp, iki ve üç boyutlu düşünebilme becerisi edinir.
4 Tasarım problemlerini çözebilir, düşünce ve kavramları tasarım yoluyla özgün bir şekilde ifade edebilme yetisi kazanır.
5 İşlevsel, strüktürel ve çevresel parametreleri mimari tasarım problemlerinin çözümünde kullanabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tasarım konusunun ve dönem boyunca öğrencilerden beklenenlerin anlatılması ve tanışma
2 Alan gezisi
3 Alan gezisinin ardından yer seçimiyle birlikte projenin bağlamına ve konusuna yönelik yapılan bilgi toplama ve analiz çalışmalarının sunumu
4 İlk eskizler, fikirler ve kavramlar üzerine tartışmalar/Örnek proje analizlerinin sunumu
5 Konsept/Leke ve yapı programının oluşturulması
6 Konsept/Leke ve yapı programının oluşturulması
7 Vaziyet planı ve kütle maketi – Proje Çalışmaları
8 sınav
9 Plan kurgusunun oluşturulması/Proje çalışmaları
10 Plan kurgusunun oluşturulması/Proje çalışmaları
11 Kesitlerin ve cephelerin geliştirilmesi/Proje çalışmaları
12 Kesitlerin ve cephelerin geliştirilmesi/Proje çalışmaları
13 Detayların düzenlenmesi/ Malzeme, ışı, renk ve doku tashihleri/Proje çalışmaları
14 Sunum yöntem ve teknikleri üzerine bilgilendirme ve tartışmalar/Proje çalışmaları
15 Sunum yöntem ve teknikleri üzerine bilgilendirme ve tartışmalar/Proje çalışmaları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 1 5 2 3 3 2
Ö1 5 5 1 5 2 3 3 2
Ö2 5 5 1 5 2 3 3 2
Ö3 5 5 1 5 2 3 3 2
Ö4 5 5 1 5 2 3 3 2
Ö5 5 5 1 5 2 3 3 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208221&curProgID=5716&lang=tr