Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2TUR102Türk Dili II2+0+022

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı 1. Yazılı ve sözlü anlatımı geliştirmek,
2. Bilimsel anlatımı geliştirmek ve bilimsel metin üretebilme becerisi kazandırmak,
3. Edebî türler hakkında bilgi edindirmek ve bu türleri irdeleme becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriği Yazılı Anlatım, Yazılı Anlatımda Yöntem ve Plan, Yazılı Anlatım Uygulaması, Bilimsel Metinler (Makale-Rapor-Eleştiri), Resmî Metinler (Dilekçe, Özgeçmiş), Edebî Türler, Deneme, Köşe Yazısı, Gezi Yazısı, Biyografi, Hikâye, Roman, Sözlü Edebiyat, Sözlü Anlatım ve İletişim
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Öğr.Gör. YILMAZ ÇAĞLİ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Türk Dili Kitabı. Editör: Gülden Sağol Yüksekkaya. Duyap Yayıncılık. İstanbul, 2006. Demir, Nurettin ve Emine
Anlatım, metin inceleme, tartışma, deneysel yazma
Performans değerlendirmeØ Ürün seçki dosyası (Portfolyo)Ø Kavram haritalarıØ Yapılandırılmış gridØ Tanılayıcı dallanmış ağaç Ø Kelime ilişkilendirmeØ ProjeØ DramaØ Görüşme Ø Yazılı raporlarØ GösteriØ Poster Ø Grup ve/veya akran değerlendirmesi Ø Kendi kendini değerlendirme

Ders Yapısı
Eğitim Bilimleri %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Ç. Süresi 8 1 8
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 2 40

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 "Türk dili ve Türk dili tarihi hakkında genel bilgiler vermek.Türk dilinin özelliklerini, işleyiş kurallarını örnekleriyle göstermek
2 Öğrencileri Türk dilinin sorunlarına karşı daha bilinçli hale getirmek.Yazım kurallarına uyma, noktalama işaretlerini yerli yerinde kullanma alışkanlığı kazandırmak.Öğrencilere duygularını, düşüncelerini söz ve yazıyla doğru ve etkili olarak anlatma becerisi ve alışkanlığı kazandırmak
3 Türkçe dilinde kendini daha iyi ifade edebilme
4 Bilimsel düzeyde bilgileri daha iyi kavrama ve kullanma becerisi


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Konu, amaç, ana düşünce, ilmî dil, plân.
2 Dilekçe yazımı.
3 Tutanak, deneme.
4 Fıkra, makale, tenkit, tanıtma.
5 Mektup, hatırat.
6 Özgeçmiş, biyografi.
7 Seyahatname, sohbet, röportaj,nutuk
8 Arasınav
9 Sınav kağıtları üzerinde görüşme, cevapların değerlendirilmesi. Herhangi bir konu üzerinde tartışma.
10 Tiyatro, masal, şiir.
11 Hikâye, roman.
12 Konferans, bildiri, rapor, ilmî araştırma.
13 İlmî araştırma yöntemleri: Kitap, kütüphane ve bilgisayardan faydalanma, okuma, not alma.
14 Bir kitabın şekil bakımından nasıl meydana geldiği:dış ön kapak, ithaf sayfası, iç kapak, kısaltmalar, vd. Bibliyografya çeşitleri ve kuralları.
15 Dipnot kuralları.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208225&curProgID=5716&lang=tr