Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3MİM201Tasarım St. I3+6+0610

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Bir konut tasarımı ile gerçekleştirilecek proje gelişiminde, kullanıcı gereksinimleri eylem alanları mekan organizasyon ilkeleri aktarılarak uygun teknik ile projenin çözümünün gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Belirlenen Tasarım programı doğrultusunda, arazi tanıma kriterlerini belirleme, etken faktörleri göz önünde bulundurarak tasarıma giriş çalışmalarını yürütme, strüktür çalışmaları konusunda çözüm üretme, tasarım sürecini tamamlayarak proje sunum becerilerini kazanma ile tamamlanır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( MİM108 )
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Öğr.Üye ÖZGÜN ÖZBUDAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Periyodik yayınlar ve kitaplar.
teorik, atölye çalışması ve ödev
ara sınav, uygulama, final sınavı


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 10
Uygulama 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 9 126
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 6 84
Ara Sınavlar 1 9 9
Uygulama 2 9 18
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 246

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Sistematik düşünebilme, problemleri farklı bakış açıları ile çözebilme becerisi kazanır.
2 Düşündüğünü/hayal ettiğini çizim teknikleri ile ifade edebilir.
3 Mekân kavramını anlar ve yapının yakın çevresi ile bağlantılı işlevsel ve mekânsal analizlerini yapabilir,
4 Mekânsal tasarımın 3cü boyutunu kavrar; çatı çözümlerini anlar ve çözüm önerilerinde bulunabilir.
5 Arazi eğimi ile yapı arasında ilişki kurabilir.
6 Maket becerisi gelişir; tasarım sürecinin başlangıcında maket üzerinden kararların verilmesi alışkanlığını kazanır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tasarım konusunun ve dönem boyunca öğrencilerden beklenenlerin belirlenmesi ve öğretim üyesi seçimi için kura çekimi
2 Arsa seçimi ve Alan gezisinin ardından yer seçimiyle birlikte projenin bağlamına ve konusuna yönelik bilgi toplama ve analiz çalışmaları. Arazi maketi yapılması.
3 Program üzerine yapılan analizlerin gruplar halinde sürdürülmesi. İhtiyaç programlarının belirlenmesi, silüet çalışmaları.
4 Vaziyet planı, ulaşım etüdleri, leke ve kütle çalışmaları. Arazi kesitleri ve kütle çalışmaları.
5 Ara teslim ve jüri eleştirilerinin alınması.
6 Vaziyet planı alternatif çalışmaları ve leke etüdlerinin kesinleştirilmesi, birim etüdleri yapılması.
7 Vaziyet planı çalışmaları ve leke etüdlerinin kesinleştirilmesi, birim etüdleri yapılması.
8 Vaziyet planı çalışmaları ve leke etüdlerinin kesinleştirilmesi, plan ve kütle çalışmaları
9 Ara sınav (eskiz sınavı)
10 Kat planları ve kesit çalşmaları, strüktür ve yapısal sorunların irdelenmesi
11 Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi, cephe sistem detaylarının araştırılması.
12 Ara teslim ve jüri eleştirilerinin alınması.
13 Detayların düzenlenmesi. Kesit ve cephe düzenlemeleri, malzeme seçimlerinin netleştirilmesi.
14 Malzeme,ışık, renk ve doku tashihleri. Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar. Yarıyıl sonu proje teslim hazırlığı.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 3 1 5 2 3 3 1
Ö1 5 3 1 5 2 3 3 1
Ö2 5 3 1 5 2 3 3 1
Ö3 5 3 1 5 2 3 3 1
Ö4 5 3 1 5 2 3 3 1
Ö5 5 3 1 5 2 3 3 1
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208227&lang=tr&curProgID=5716