Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4MİM202Tasarım St. II3+6+0610

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Doğal, kültürel ve çevre koşullarının tasarım içindeki önemi ve kurgulama sürecinde göz önünde bulundurulacak faktörlerin belirtilmesi ve bu çerçevede amaca uygun olarak seçilmiş bir bölgede belirlenen konu ve program hakkında çözüm üretmektir.
Dersin İçeriği Mekansal olgu ve içerikler ele alınarak programın çevresel koşullara göre işlevsel olarak tasarlanma sürecinin gerçekleştirilmesidir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( MİM201 )
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Öğr.Üye ÖZGÜN ÖZBUDAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Periyodik yayınlar ve kitaplar.
Teorik, atölye çalışması, ödev
ara sınav, sınav, uygulama,


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Uygulama 1 % 40
Proje 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 9 126
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 5 70
Uygulama 1 9 9
Proje 14 4 56
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 261

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Arsa verilerini tasarıma etkilerini analiz ederek değerlendirebilir
2 Tasarım sürecinde ülkeye, çevreye, kültüre, doğaya sorumlulukların farkına varır
3 Tasarlanacak yapının mekânsal ve işlevsel analizlerini yapabilir
4 Farklı mekân büyüklükleri ve fonksiyonların ilişkilendirilmesi becerisini kazanır
5 Kullanıcı, çevre, program, işlev, yapısal kurgu kriterlerini kavrar
6 Farklı mekân ve açıklıklar için taşıyıcı sistem –şematik- önerisinde bulunabilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Konunun Duyurulması ve etraflıca açıklanması
2 Alan gezisinin ardından yer seçimiyle birlikte projenin bağlamına ve konusuna yönelik bilgi toplama ve analiz çalışmaları.
3 Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi
4 Bireysel çalışmaların sürdürülmesi
5 Eskizler, fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar
6 Alternatif çözümlerin üretilmesi
7 Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmesi
8 Ara sınav
9 Geliştirme aşaması
10 Yapısal sorunların değerlendirilerek (tesisat, ısıtma havalandırma vs.) projenin geliştirilmesi
11 Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi
12 Projenin ölçeğinin tüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi
13 Detayların düzenlenmesi
14 Malzeme, ışık, renk ve doku tashihleri
15 Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar
16 Yarıyıl sonu sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208232&lang=tr&curProgID=5716