Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5MİM303Mimari Koruma ve Restorasyon I2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kültür ve tabiat varlıklarının ulusal ve uluslararası koruma ilkeleri ışığında korunmaları konusunda bir bilinç oluşturmak ve öğrencilerin her yeni gelişmenin geçmişten geleceğe uzayan bir zincirin halkası olduğunun bilincinde olarak yetişmelerini sağlamak ve korumanın bir uzmanlık gerektirdiği hususunun kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Koruma ve restorasyon projelerınde kullanılan temel kavramların öğrenilmesi ve mevcut tarihi bir yapıda yapılacak ölçümlerle projelendirilmesini içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Teorik ve uygulamalı proje olarak ders süreci ilerlemektedir.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Uzay YERGÜN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar AHUNBAY, Z., ‘’Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon’ YEM , İstanbul ,1996. OKYAY, İ., ‘’Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması Malraux Yasası’’, YEM, İst., 2001. İ.T.Ü Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Anabilim Dalı Ders Notları Binan Can , Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslar Arası Evrim Süreci, İstanbul, YTÜ Yayını,1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Yayını, 1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Yayını.
Proje takibi,atölye çalışması,ara sınavlar,sunum

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Ara Sınavlar 1 4 4
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 124

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tarihi yapı tasarım ilkeleri hakkında bilgilenme
2 Rölöve çalışmasının öğrenilmesi
3 Analiz paftalarının hazırlanması hakkında bilgi sahibi olması
4 Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler hakkında bilgilenme
5 Koruma kuramı çerçevesinde düşünme yetisinin kazanılması


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma, Dersin İçeriği, Amaç ve Hedefler. Seminerlerle İlgili Açıklama, Seminer Konularının Tespiti / Seminer Gruplarının Oluşturulması
2 Kültür, Kültür Varlığı, Kültürel Miras Kavramlarının Tanımı
3 Koruma Ölçütleri / Seminer Konu Seçimi
4 Koruma Düşüncesinin Tarihsel Gelişimi ve Kuramsal Temeli / Seminer Örnekleri
5 Korunacak Mimari Değerler ve Sınıflandırılması / Seminer Örnekleri
6 Koruma Konusundaki Uluslararası ve Ulusal Düzenlemeler, Yasalar, Kuruluş ve Örgütler
7 Tarihi Çevre ve Yapılarda Bozulma Nedenleri – 1 / Seminer
8 Ara Sınav
9 Tarihi Çevre ve Yapılarda Bozulma Nedenleri – 2 / Seminer
10 Tarihi Çevre ve Yapılara Müdahale Yöntemleri – 1 / Seminer
11 Tarihi Çevre ve Yapılara Müdahale Yöntemleri – 2 / Seminer
12 Tarihi Çevre ve Yapıların Koruma Projelerinin Hazırlanması / Seminer
13 UNESCO Dünya Mirası Listesi ve UNESCO Somut Olmayan Kültürel Mirası Listesi / Seminer
14 Tarihi Çevrede Yeni Yapılaşma İlkeleri ve Ek Yapılar / Seminer
15 Genel Değerlendirme / Seminer


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 5 4
Ö1 3 5 4
Ö2 3 5 4
Ö3 3 5 4
Ö4 3 5 4
Ö5 3 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208239&curProgID=5716&lang=tr