Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5MİM303Mimari Koruma ve Restorasyon I2+2+035

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Kültür ve tabiat varlıklarının ulusal ve uluslararası koruma ilkeleri ışığında korunmaları konusunda bir bilinç oluşturmak ve öğrencilerin her yeni gelişmenin geçmişten geleceğe uzayan bir zincirin halkası olduğunun bilincinde olarak yetişmelerini sağlamak ve korumanın bir uzmanlık gerektirdiği hususunun kazandırılması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Koruma ve restorasyon projelerınde kullanılan temel kavramların öğrenilmesi ve mevcut tarihi bir yapıda yapılacak ölçümlerle projelendirilmesini içerir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Uzay YERGÜN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar AHUNBAY, Z., ‘’Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon’ YEM , İstanbul ,1996. OKYAY, İ., ‘’Fransa’da Kentsel Sit Alanlarının Korunması Malraux Yasası’’, YEM, İst., 2001. İ.T.Ü Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon Anabilim Dalı Ders Notları Binan Can , Mimari Koruma Alanında Venedik Tüzüğü’nden Günümüze Düşünsel Gelişmenin Uluslar Arası Evrim Süreci, İstanbul, YTÜ Yayını,1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Kaygısı, ODTÜ Yayını, 1999. Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci, ODTÜ Yayını.
Teorik ve uygulamalı proje olarak ders süreci ilerlemektedir.
Proje takibi,atölye çalışması,ara sınavlar,sunum

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Uygulama 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 4 56
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 4 4
Uygulama 2 8 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 136

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tarihi yapı tasarım ilkeleri hakkında bilgilenme
2 Rölöve çalışmasının öğrenilmesi
3 Analiz paftalarının hazırlanması hakkında bilgi sahibi olması
4 Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenler hakkında bilgilenme
5 Koruma kuramı çerçevesinde düşünme yetisinin kazanılması


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma, dersin amacı ve içeriklerinin anlatılması
2 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temeli, ulusal ve uluslarası tüzükler, ilke kararları
3 Rölövenin anlamı ve amacının tanımlanması, rölöve grubunun kurulması
4 Rölöve çalışmasının kapsamı, rölövede kullanılan aletler
5 Rölöve çalışması/üçgenleme, koordinat sistemi, cephe ve kesitlerin ölçümü, çizim teknikleri, atölye çalışmas
6 Rölövede fotoğrafla belgeleme, Fotogrametri ve malzeme, hasar tespit ve dönem analiz çalışmaları
7 Rölövede fotoğraf albümü ve malzeme, hasar tespit ve dönem analiz raporlarının hazırlanması
8 Ara Sınav
9 Korunacak değerler ve değerlendirme ölçütleri
10 Anıtlarda bozulmaya neden olan iç etkenler
11 Anıtlarda bozulmaya neden olan dış etkenler
12 Restorasyon öncesi yapılan çalışmalar/ Tarihi ve arkeolojik araştırmalar, Sanat tarihi araştırmaları
13 Ara değerlendirme
14 Restitüsyon ve restorasyon projelerinin hazırlanmasına yönelik hazırlıklar
15 Yarıyıl Sınav Hazırlığı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 5 4
Ö1 3 5 4
Ö2 3 5 4
Ö3 3 5 4
Ö4 3 5 4
Ö5 3 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208239&lang=tr&curProgID=5716