Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6MİM302Tasarım Stüdyosu IV3+6+0610

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Öğretim Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Tek ya da çok amaçlı, farklı birim ve bölümlerden oluşan bir programın, işlev biçim ilişkisinin kurulmasını ve mekansal, yapısal çözümlenmesinin gerçekleştirilmesi amaçlanır. Bu süreçte uzak ve yakın çevresel ilişkilerin kurulması beklenir.
Dersin İçeriği Tek ya da çok amaçlı farklı birim ve bölümlerden oluşan bir programın, işlev biçim ilişkisinin kurulmasını ve mekansal, yapısal çözümlenmesini içerir. Bu süreçte uzak ve yakın çevresel ilişkilerin kurulması sağlanır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( MİM301 )
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi ÖZGÜN ÖZBUDAK
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Periyodik yayınlar ve kitaplar.
Teorik, uygulama, ödev
ara sınav, uygulama, sınav

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Proje 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 9 126
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 7 98
Ara Sınavlar 1 4 4
Proje 2 9 18
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 10 255

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Kentsel dokusunun bileşenleri, sokaklar, meydanlar, avlular ve tarihsel dokuyu kavrar
2 Kent parçasında sosyal ve işlevsel analizler yapar
3 Analitik düşünme, sentez, değerlendirme ve sorun çözme becerilerinin kazanır
4 Alanın tüm yönleri ile analiz edilmesi ve çeşitli anlatım yöntemleri ile ifade edebilme ve sentezleme becerisi kazanır
5 Doluluk-Boşluk meselesinin mekan oluşturmadaki etkilerini kavrar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Konunun Duyurulması ve etraflıca açıklanması
2 Alan gezisinin ardından yer seçimiyle birlikte projenin bağlamına ve konusuna yönelik bilgi toplama ve analiz çalışmaları.
3 Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi
4 Bireysel çalışmaların sürdürülmesi
5 Eskizler, fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar
6 Alternatif çözümlerin üretilmesi
7 Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmesi
8 Geliştirme aşaması
9 Yapısal sorunların değerlendirilerek (tesisat, ısıtma havalandırma vs.) projenin geliştirilmesi
10 Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi
11 Projenin ölçeğinin tüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi
12 Detayların düzenlenmesi
13 Malzeme, ışık, renk ve doku tashihleri
14 Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 4 4 5 5 4 5
Ö1 5 5 4 4 5 5 4 5
Ö2 5 5 4 4 5 5 4 5
Ö3 5 5 4 4 5 5 4 5
Ö4 5 5 4 4 5 5 4 5
Ö5 5 5 4 4 5 5 4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208243&curProgID=5716&lang=tr