Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7MİM401Tasarım St. V3+6+0614

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Çok fonksiyonlu yapılar ile gerçekleştirilecek proje gelişiminde, kullanıcı gereksinimleri eylem alanları mekan organizasyon ilkeleri aktarılarak uygun teknik ile projenin çözümünün gerçekleştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Belirlenen Tasarım programı doğrultusunda, arazi tanıma kriterlerini belirleme, etken faktörleri göz önünde bulundurarak tasarıma giriş çalışmalarını yürütme, strüktür çalışmaları konusunda çözüm üretme, tasarım sürecini tamamlayarak proje sunum becerilerini kazanma ile tamamlanır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları ( MİM302 )
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Öğr.Gör.Dr. Özgün ÖZBUDAK
Prof.Dr. Feride ÖNAL
Öğr.Gör.Dr. Burak UZUN
Öğr.Gör. Gökay SAVAŞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Periyodik yayınlar ve kitaplar.
teorik, atölye çalışması ve ödev
ara sınav, uygulama, sınav

Ders Yapısı
Matematik ve Temel Bilimler %0
Mühendislik Bilimleri %0
Mühendislik Tasarımı %0
Sosyal Bilimler %0
Eğitim Bilimleri %0
Fen Bilimleri %0
Sağlık Bilimleri %0
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 2 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 9 126
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 8 112
Ara Sınavlar 1 9 9
Yarıyıl Sonu Sınavı 14 8 112
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 14 359

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tasarım programı düzeyinde mimarlık bilgi düzeyini geliştirir
2 Mimari terminoloji, form, fonksiyon kavramlarını tanıyabilecekler
3 Edindikleri proje geliştirme bilgilerini ve sürecini değerlendirecekler
4 Tasarım süreçlerindeki verileri değerlendirerek üç boyutlu düşünme becerilerini geliştirecekler
5 Tasarladıkları projeyi sunum tekniklerine uygun hale getirebilecekler


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Konunun Duyurulması ve etraflıca açıklanması
2 Alan gezisinin ardından yer seçimiyle birlikte projenin bağlamına ve konusuna yönelik bilgi toplama ve analiz çalışmaları.
3 Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi
4 Bireysel çalışmaların sürdürülmesi
5 Eskizler, fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar
6 Alternatif çözümlerin üretilmesi
7 Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmesi
8 Ara sınav
9 Geliştirme aşaması
10 Yapısal sorunların değerlendirilerek (tesisat, ısıtma havalandırma vs.) projenin geliştirilmesi
11 Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi
12 Projenin ölçeğinin tüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi
13 Detayların düzenlenmesi
14 Malzeme, ışık, renk ve doku tashihleri
15 Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar
16 Yarıyıl sonu sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5
Ö4 5 5 5 5 5
Ö5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208248&curProgID=5716&lang=tr