Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4ITL208International Marketing3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı The objectives of the course as follows:
• Introducing students to the institutions, vocabulary, and players in the world of international marketing.
• Providing students with the opportunity to begin to understand different cultures and the implication this has for marketers.
• Allowing students to gain experience in analyzing the marketing environment and marketing-related decisions for a firm entering non-domestic markets. Students should know key sources for researching the cultural, economic, ethical, and political environments and anticipate the influence each will have on marketing strategies and decision-making.
Dersin İçeriği The successful global marketer must broaden his/her knowledge to include the myriad of activities required to select, gain entry and compete markets which are outside the “home” country. In addition, the global marketer must also appreciate how crucial culture, environment, government regulation and economic systems are in affecting a firm’s competitive advantage and strategic positioning. This course will offer an overview of each of these vital concepts for global marketers.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Metin TOPTAŞ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Keegan & Green (2020). Global Marketing. 10th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall.
Available on the LMS

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 2 28
Ödevler 6 10 60
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 180

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Understand global marketing environment.
2 Understand segmentation, targeting, and positioning in a global sense. How to assess global market potential, understand and analyze customer behavior, and focus resources on specific customer segments and against specific competitors.
3 Understand global product and branding decisions..
4 Discuss global distribution channels. How to understand the role of distributors, retailers, and other intermediaries in delivering products, services and information to customers.
5 Discuss pricing in the global arena. How to set prices that capitalize on value to the customer and capture value for the firm.
6 Analyze global marketing communications. How to develop an effective mix of marketing communication efforts.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Acquaintance and review of the syllabus
2 Introduction to Global Marketing
3 Global Economic Environment
4 Global Economic Environment
5 Social and Cultural Environments
6 Social and Cultural Environments
7 Political, Legal & Regulatory Environments
8 Midterm exam
9 Global Market Research
10 Segmentation, Targeting & Positioning
11 Global Market Entry Strategies
12 Brand and Product Decisions
13 Global Marketing Communications Decisions I
14 Global Marketing Communications Decisions II


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 3 4 5 1 5 4 4 4 3 4
Ö1
Ö2
Ö3
Ö4
Ö5
Ö6

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208260&curProgID=5727&lang=tr