Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
8MİM402Tasarım St.VI3+6+0616

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Problemin tanımlanması, kent bütünü içinde yakın ve uzak çevrenin proje ile bağlantılarının kurulması, referans noktalarının belirlenmesi, bu kapsamda projenin içerdiği işlevle ilişkili olarak üçüncü boyut değerlendirmelerinin yapıldığı, doğru işlev ve strüktürel çözümlerle ortaya konulan projenin üretilmesini amaçlar
Dersin İçeriği Problemin tanımlanması, kent bütünü içinde yakın ve uzak çevrenin proje ile bağlantılarının kurulması, referans noktalarının belirlenmesi, bu kapsamda projenin içerdiği işlevle ilişkili olarak üçüncü boyut değerlendirmelerinin yapıldığı, doğru işlev ve strüktürel çözümlerle ortaya konulan projenin jüri tarafından sınandığı bir diploma çalışmasını kapsar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Doç.Dr. ÖZLEM BELİR
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Periyodik yayınlar ve kitaplar.
Teorik, uygulama, ödev
ara sınav, uygulama, sınav


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Proje 1 % 100
Toplam :
1
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 12 168
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 14 196
Sunum/Seminer Hazırlama 2 8 16
Proje 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 16 402

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Tasarım programı düzeyinde mimarlık bilgi düzeyini geliştirir
2 Mimari terminoloji, form, fonksiyon kavramlarını tanıyabilecekler
3 Edindikleri proje geliştirme bilgilerini ve sürecini değerlendirecekler
4 Tasarım süreçlerindeki verileri değerlendirerek üç boyutlu düşünme becerilerini geliştirecekler
5 Tasarladıkları projeyi sunum tekniklerine uygun hale getirebilecekler


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Konunun Duyurulması ve etraflıca açıklanması
2 Alan gezisinin ardından yer seçimiyle birlikte projenin bağlamına ve konusuna yönelik bilgi toplama ve analiz çalışmaları.
3 Konu hakkında bilgi toplama ve paylaşma; programın elde edilmesi
4 Bireysel çalışmaların sürdürülmesi
5 Eskizler, fikirler ve kavramlar üzerinde tartışmalar
6 Alternatif çözümlerin üretilmesi
7 Çeşitli ölçütler çerçevesinde bir alternatifin geliştirilmesi
8 Ara sınav
9 Geliştirme aşaması
10 Yapısal sorunların değerlendirilerek (tesisat, ısıtma havalandırma vs.) projenin geliştirilmesi
11 Projenin kesitlerinin ve cephelerinin geliştirilmesi
12 Projenin ölçeğinin tüm işlevsel, yapısal ve diğer sorunların daha büyük ölçekte gözden geçirilmesi
13 Detayların düzenlenmesi
14 Malzeme, ışık, renk ve doku tashihleri
15 Sunum yöntem ve teknikleri üzerinde bilgilendirme ve tartışmalar
16 Yarıyıl sonu sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5
Ö3 5 5 5 5 5 5
Ö4 5 5 5 5 5 5
Ö5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208269&lang=tr&curProgID=5716