Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6MİM352Davranış ve İnsan İlişkileri3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Mimarlık ve mimarlık uygulamalarına sosyal bilimlerin bakış açısıyla bir yaklaşım kazandırmak. Yapı faaliyetlerinin toplumsal hayattaki yansımalarını göstermek.
Dersin İçeriği Birey davranışlarının temelleri ve etkenleri,
Birincil davranış tutumlarından ‘barınma’ eyleminin süreç içerisindeki dönüşümleri, Yapı faaliyetleriyle değişen fiziksel ve toplumsal çevrenin sorunları.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Kültür Tarihi, Çevre Sosyolojisi, Kent Sosyolojisi / Anadolu Üniversitesi Yayınları
Doğayla Tasarlamak / Yrd. Doç. Dr. Gülay Yedekçi
Kentsel Dönüşüm / Yrd. Doç. Dr. Gülay Yedekçi
Dünden Bugüne İnsan ve İnsanlar / Prof. Dr. Çiğdem Kağıtçıbaşı
Davranış Bilimlerine Giriş / Anadolu Üniversitesi Yayınları
Kuramsal ders , görsel örnekler ve öğrenci araştırmaları üzerinden tartışma
Çeşitli internet siteleri ve Mimarlık dergileri

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Birey, güdü, duygu, davranış ve tutumları hakkında bir sosyal biliş kazanır.
2 Toplumların sosyo-ekonomik düzeylerinin kültürel ve teknolojik yapılarıyla mimariye etkisini kavrar.
3 Mimarlık ve yapı uygulamalarının kendi içindeki ve çevreyle ilişkilerindeki sorumluların farkına varır.
4 Mimarlık ve yapı faaliyetleri sorunlarına tarihsel süreç içerisinde geliştirilen çözümleri öğrenir.
5 Mimarlık ve yapı faaliyetlerinden kaynaklanan sorunlar için geliştirilen toplumsal ve hukuksal sınırların farkına varır.
6 Mimarlık ve yapı faaliyetlerinde süreç içerisinde değişen kavramsal ve uygulama yaklaşımlarını kavrar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin tanıtımı
2 Birey – Güdü – Duygu – Davranış – Tutum – Sosyal biliş kavramları.
3 Birey , grup , toplum , algı ve kültür kavramları
4 Bireysel faaliyet alanı olarak mekan ve mekan kavramı
5 İşlevleri farklı mekanların bir araya gelmesinde yaşanan sorunlar. Yapı – çevre ilişkisi
6 Doğal Çevre , Tarihsel Çevre, Çevre Koruma yaklaşımları
7 Ekoloji , ekolojik değerler ve Sürdürülebilir Mimarlık yaklaşımları
8 ARA SINAV
9 Sanayii Devrimi, savaşlar ve Göç
10 Gecekondu ve Kentleşme
11 Yapı Yoğunluğu kavramı , yapısal çevrede sınırlamalar ,yönetmelikler, süreç içerisindeki değişimler
12 Kavramsal Bilgi-Teknik Uygulama ayrışması ve zanaat olarak yapı ustalığı, geleneksel mimari
13 Gelenekten günümüze yapı üretim sürecindeki değişimler
14 Standartlaşma ve getirdikleri
15 Değerlendirme ve görüşler


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5
Ö5 5
Ö6 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208282&curProgID=5716&lang=tr