Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6MİM354Mimarlık ve Tasarım Kuramları3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Mimarlık tarihi süresince tasarım sürecine etki eden yaklaşım ve kuramlar, mimarlıkta görünen ile görünenin ardındaki etmenler ekonomik, kültürel, toplumsal, teknolojik bakımdan ele alınarak mimarlığın ideolojiler ve düşün ile etkileşimini ve kuram ile mimari uygulama arasındaki ilişkiyi anlamak
Dersin İçeriği Vitruvius'tan başlayarak mimarlığın dönemlerinde ortaya çıkan kuram ve kuramsal yaklaşımlar, Rönesans, Barok, Aydınlanma çağı, Sanayileşme ve modern çağlarda kuram ve mimarlık ilişkileri, yaklaşım ve uygulamalar
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem Belir
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Vitruvius: Mimarlık Üzerine On Kitap, Şevki Vanklı Yayınları, 2005
Sözlü anlatım
Panofsky, Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe
Metinler üzerine karşılaştırmalı değerlendirmeler

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Ödev 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 93

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Disiplinlerarası kuramsal etkileşimi kavrayabilir
2 Mimarlıkta Kuramsal bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir.
3 Tarihte mimarlık kuramları ve pratiğinin gelişimi ve ilişkileriyle ilgili bilgi edinir.
4 Mimarlıkta farklı kuramsal yaklaşımlarla ilgili bir bakış açısı edinme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma ve derse giriş
2 Tasarım Kuramı Nedir? Klasik Dünyanın İlk Kuramcısı Vitruvius.
3 15. Yüzyıl İtalya: ALBERTI (1404-72) – Rönesans & Humanizm
4 17. Yüzyıl Fransa: PERRAULT (1613-88) –LAUGIER (1713-69)Aydınlanma Çağı
5 18. Yüzyıl Aydınlanma Çağı Claude-Nicolas Ledoux, Étienne-Louis Boullée
6 19.Yüzyıl Fransa: DURAND (1760-1834), QUATREMERE DE QUINCY (1755-1849), VIOLLET LE DUC (1814-79), CHOISY (1831-1909)
7 19. Yüzyıl GERMANY: SCHINKEL (1781-1841)_ SEMPER(1803/79)_WAGNER (1841_1918)
8 19. Yüzyıl İNGİLTERE: PUGIN (1812-1852)-RUSKIN (1819-1900)- MORRIS (1834-96)
9 ARA SINAV
10 19th CENTURY ENGLAND: PUGIN (1812-1852)-RUSKIN (1819-1900)- MORRIS (1834-96) Ruskin, John. Seven Lamps of Architecture, 1849. Ruskin, 'On the Nature of Gothic' in Stones of Venice
11 19. Yüzyıl Arts and Crafts Hareketi
12 Modernite ve Art Nouveau
13 Bauhaus Hareketi
14 20. Yüzyıl Modernizmi
15 Değerlendirme ve görüşler


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3 5 5
Ö1 3 5 5
Ö2 3 5 5
Ö3 3 5 5
Ö4 3 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208283&curProgID=5716&lang=tr