Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6MİM366Mimari Modelleme3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere 3 boyutlu düşünme yetisi kazandırabilmek ve mimari bir projenin modelini bilgisayar ortamında 3dsMax, AutoCAD, Sketchup gibi programlar yardımıyla yapmalarını sağlayabilmektir.
Dersin İçeriği 3DS Max programı ile 3 boyutlu modelleme konularına giriş, Bilgisayar ortamında Parametrik ve Kavramsal tasarım konularını öğrenme
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Burak UZUN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar 3ds Max 2018 Complete Reference Guide, Kelly L. Murdock
Teori ve sınıf içi uygulamalar


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrencilere 3 boyutlu düşünme yetisi kazandırma
2 Parametrik Tasarım hakkında bilgi edinme
3 Kavramsal Tasarım ile ilgili bilgiler
4 Modellenen bir yapının fotogerçekçi görüntüleri için yapılacaklar.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Derse giriş, Autocad ortamındaki çizimlerin 3ds Max ortamına aktarılması için ayarlar.
2 3Ds Max programının genel tanıtımı, Autocad çizimini getirmek ve üzerinde çalışma için sınıf içi uygulama
3 3Ds Max içerisinde çizim yapma, geometri ve shape menusu, line,rectangle, circle vb. komutları.
4 AutoCAD çizimi olarak verilen projeyi 3ds max içine alma, 3DS Max üzerinden çizim yapma.
5 Obje seçme, Layer düzeni, move, copy, rotate komutları ve transform menüsü, 2D, 2.5D ve 3D snap ile çalışma,
6 Modify menüsü tanıtımı ve editable poly komutu -1, duvar çizimi, extrude modifier komutu
7 Sınıf içi uygulama
8 Modify menüsü tanıtımı ve editable poly komutu -2, pencere ve kapı çizimi,
9 Sınıf içi uygulama
10 Sweep ve Chamfer ve benzeri modifier komutları ve kullanım yerleri
11 Boolean işlemleri, çeşitli objelerle boolean işlemleri yapma
12 3Dsmax ile görselleştirmeye giriş, Camera ve Işık ayarları
13 Malzeme tanımlama, mapping ayarları ve render a giriş
14 Sene sonu değerlendirme ve uygulama


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208288&lang=tr&curProgID=5716