Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6MİM378İç Mekan Tasarımı3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı İç mekânların planlama ve tasarımına ilişkin teorik çerçevenin oluşturulması, örneklendirilmesi ve mimari projeler ile entegrasyonunun sağlanması çalışmasıdır.
Dersin İçeriği İç mekânın mimarideki önemi, iç mekan düzenlemesinin bileşenleri gibi teorik bilgilerin verilerek iç mekan tasarımı konusunun görsel ve uygulamalı örnekler üzerinden aktarılması ve öğrencilere uygulatılmasıdır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Ders sunumları (power point)
İç Mekân Tasarımı dersi; görsel malzemeler ile desteklenmiş anlatımlar eşliğinde gerçekleştirilecektir.
Dersinin işleyişi;
• Dersin görevli öğretim üyesinin teorik altyapı ve literatür örneklerini aktaracakları konferans sunumlar,
• Sınıfta gerçekleşecek grup çalışmaları (ödevler, eskizler vs),
• Alan ve literatür çalışmaları,
şeklinde üç temel başlıkta eş zamanlı olmak üzere gerçekleşecektir.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 15
Ödev 5 % 15
Uygulama 1 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
8
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 5 3 15
Ara Sınavlar 1 3 3
Uygulama 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 107

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Mimari mekâna, iç mekân tasarımının mimarideki yerine, iç mekân ögelerine ve plan düzenlerine ilişkin genel kavramsal bilgiyi öğrenir
2 İç mekân tasarımının ögeleri olan tefriş, mobilya, yapı malzemeleri gibi detaylar hakkında bilgi edinir
3 İç mekânın okunabilirliği ve dekorasyon projesinin oluşturulması hakkında bilgi ve tecrübe edinir.
4 Eskiz ve ifade tekniklerini öğrenir
5 Bir mimari projeyi iç mekân projesi ile tamamlamayı öğrenir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin tanıtımı; amaç, ilke ve yöntemin açıklanması. Mimari, mimari mekân, dış ve iç mekân tanımı, iç mekân tasarımının mimarideki yeri.
2 İç mekân tasarımı; tanımı, iç mekân ögeleri, tasarım süreci, tasarım kriterleri (işlev-amaç, fayda-maliyet, biçim-stil, imge-anlam)
3 İç mekânda kullanıcı tarifi; insani faktörler, temel insan boyutları ve ölçek, ergonomi, proksemi ve ölçek, mesafe bölgeleri, etkinlik ilişkileri, fonksiyonların birbirleriyle ilişkileri.
4 Plan düzenleri; işlev (tefrişin işlevsel yerleşimi, boyutları, görsel ve akustik mahremiyet, estetik ve uyum, elektrik, mekanik, estetik ölçek kavramı, çeşitlilik kavramı, ritim, uyum, denge, ışık, manzara, biçim, renk ve doku.
5 İç mekânda görsel algılama ve tasarım ögeleri nelerdir? Epistemolojilerinin yapılması (tefrişe dayalı tanımlama)
6 Mobilya; mobilyanın iç mekândaki yeri, tanımı ve tarihi süreci
7 İç mekânda yapı malzemelerinin yeri; ahşap, taş, tuğla, beton, çelik-diğer metaller, cam, tekstil
8 YILİÇİ VİZE SINAVI
9 İç mekân düzenleme ilkeleri; aks, denge, referans noktası, uyum, bütünlük, çeşitlilik, vurgu, ritim.
10 Dekorasyon projesinin tanımlanması; tanımı oluşturan üç temel öge: doku, biçim, renk.
11 Mekânsal ilişkileri anlamak, algılamak ve iç mekânları tasarlamak.
12 İç mekânlardan temel başlıklar; yaşam alanları
13 Örnek incelemeleri, uygulama çizimleri
14 Mimari fonksiyonlarına göre oluşturulan iç mekânların mobilyalarla giydirilmesi; mimari projelerin iç mimari proje ile birleştirilip dekorasyon projelerinin oluşturulması.
15 Dönem değerlendirmesi ve görüşler


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5
Ö1 5 5
Ö2 5 5
Ö3 5 5
Ö4 5 5
Ö5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208293&curProgID=5716&lang=tr