Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7MİM473Canlandırma Sineması Mekan İlişkisi3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Canlandırma sineması (animasyon) örneklerinin mekânsal açıdan değerlendirilerek bu yöndeki algının geliştirilmesine katkı sağlamak. Bu sayede her türlü görsel iletişim ürününün mekâna yönelik irdelenerek bakılabilme refleksinin geliştirilebilmenin sağlanması.
Dersin İçeriği Teorik anlatım, animasyon filmlerinin izlenerek mekânsal açıdan irdelenmesi
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. Özlem BELİR
Dersi Verenler Yok
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar • ARISAL C. A., Anime – Mimarlık İlişkisi ve Bu İlişkinin Mimarlık Üzerine Etkileri, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli (2010).
Teorik anlatım, animasyon filmlerinin izlenerek mekânsal açıdan irdelenmesi
Çeşitli animasyon filmleri


Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4 56
Ara Sınavlar 1 3 3
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 104

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Canlandırma sineması (Animasyon) mekânsal tarihi gelişimini öğrenecekler.
2 Farklı animasyon tekniklerini öğrenecekler.
3 Animasyon - mekân arasındaki ilişkiyi öğrenecekler.
4 Mekânsal algılarının geliştirilmesi sağlanacaktır.
5 Her türlü görsel iletişim ürününün mekâna yönelik irdelenerek bakılabilme refleksinin geliştirilebilmesi sağlanacaktır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Animasyonun genel tanımı
2 Animasyonun tarihçesi
3 Animasyon türleri ve yöntemleri
4 Animasyonun mekânsal açıdan gelişimi
5 Animasyon – mekân ilişkisinin irdelenmesi
6 Bir kısıtlı animasyon(limited animation) türü olarak japon animasyonu (anime)
7 Örnek animasyon filmleri üzerinden mimari mekânın irdelenmesi
8 Anime – mekân ilişkisi ve bu ilişkinin tasarım üzerine etkileri
9 Örnek animasyon filmleri üzerinden mimari mekânın irdelenmesi
10 Japon kültürü ve mimariye etkisi
11 Animenin gelişiminde Japon mimarisinin ve kültürel geçmişinin rolü
12 Animasyon örnekleri ışığında öğrenci çalışmaları sunumları
13 Animasyon örnekleri ışığında öğrenci çalışmaları sunumları
14 Animasyon örnekleri ışığında öğrenci çalışmaları sunumları


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 3
Ö1 3
Ö2 3
Ö3 3
Ö4 3
Ö5 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208305&curProgID=5716&lang=tr