Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
7MİM475İklim Değişikliği ve Mimarlık3+0+034

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Mimarlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı iklim değişikliği, hava kirliliği, kaynak yetersizliği, çevresel toksinlere maruz kalma ve doğal ortam yoksunluğu gibi gezegenin geleceğini tehdit eden konularda vizyon oluşturmaktır. Öğrencilerin, yapılı çevrenin hem bu sorunların büyük kısmının nedeni hem de çözümü olarak oynadıkları rol konusunda farkındalık kazanmaları hedeflenmiştir.
Dersin İçeriği AIA COTE (Amerikan Mimarlar Enstitüsü Çevre Komitesi) tarafından iklim eylem planı kapsamında hazırlanan prensipler referans alınmıştır. Bütünleşik tasarım, toplum, ekoloji, su, ekonomi, enerji, sağlık, kaynaklar, değişim, keşif olmak üzere on ilkenin mimari tasarım ve iklim değişikliği ilişkisi detaylı anlatılmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Ferhan HASMADEN
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Smith, Peter F., Architecture in a Climate of Change, Architectural Press, 2001
Gething, B., Puckett, K., Design for Climate Change, RIBA Publishing, 2013.
Yeang K., Ekotasarım: Ekolojik Tasarım Rehberi, YEM Yayın, 2012.
Minquet J. M, Bioclimatic Architecture, MONSA, 2009.
.
.
.
.

Ders Yapısı
Alan Bilgisi %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 30
Devam 1 % 10
Proje 1 % 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 30
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Proje 3 3 9
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 4 102

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler, tasarım sürecine sürdürülebilirlik yaklaşımını dahil eder.
2 Projelerini su ve karbon ayakizinin farkında olarak tasarım yaparlar
3 İklim riskleri ve afetlerle ilgili azaltma ve uyum önlemlerini öğrenirler
4 Tasarımlarında sosyal adalet, eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık kavramlarını dahil ederler.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Tanışma. Dersin amacı, kapsamı ve yöntemi ile ilgili bilgilendirme. İklim Değişikliğiyle İlgili Film Gösterimi
2 İklim Değişikliği Karbon Döngüsü, Seragazı Etkisi Nedenler, Sonuçlar (İnsan, Çevre, Toplum, Fauna, Flora) Kanıtlar Tahminler İklim Değişikliği ve Mimarlık İlişkisi
3 Bütünleşik Tasarım Süreci Tasarımın Yer, İklim, Kültür ve İnsanlarla Bağlantıları Tasarımın diğer 9 ilkeyle bağlantıları (toplum, ekoloji, su, ekonomi, enerji, sağlık, kaynaklar, değişim, keşif) Merkezi Tasarım ve Performans Konsepti İklim riskleri ve afetlerle ilgili azaltma ve uyum önlemleri
4 Adil Toplum için Tasarım Mimari Tasarımın Çevresel ve Sosyal Adaletle İlişkisi Sosyal Adalet, Eşitlik, Çeşitlilik ve Kapsayıcılık Yürünebilirlik / İnsan Ölçeği /Alternatif Ulaşım Topluluk Katılımı Topluluk Direnci Hareketlilik (mobilite) ve Erişim
5 Ekoloji için Tasarım Alan dinamiklerinin tanımlanması (su, toprak, atmosfer) ve korunması (peyzaj, habitat, biyoçeşitlilik) İnsan etkilerinin yerel ekosistemlere etkisi (ışık ve gürültü kirliliği, yüzeyler vb.) Biyoklimatik Tasarım
6 Su için Tasarım Su Ayakizi Kavramı Su Kullanımı ve Enerji Tüketimi İlişkisi Su verimliliği ve Suyun Ekonomik büyüme, çevre ve sosyal dokuya etkileri Gri suyun/yağmur suyunun yakalanması/yeniden kullanılması Net Sıfır Su Binası
7 ARA SINAV
8 Ekonomi için Tasarım Mimarlıkta Döngüsel Ekonomi Yerel Ekonomi Yapı boyutları, işletme & bakım gereksinimleri, malzeme kullanımı,
9 Enerji için Tasarım Pasif Tasarım Stratejileri Enerji Modelleme, Enerji Derecelendirme ve İlgili Sistemler, Hedefler Net Sıfır Enerji Binası Net Sıfır Karbon Binası
10 Sağlık İçin Tasarım Doğal Ve Yapay Aydınlatma Termal Konfor İç Hava Kalitesi Zihinsel Ve Sosyal Refah Akustik Konfor Hareket / Egzersiz Beslenme
11 Kaynaklar için Tasarım Malzeme Temini Somutlaşmış Karbon Sağlıklı Malzemeler İnşaat, Yıkım Ve Yıkım Atıkları Sıfır Atık Operasyonları
12 Değişim için Tasarım Yeniden Kullanım Esneklik ve Uyarlanabilirlik Risk ve Güvenlik Açığı Değerlendirmesi
13 Keşif için Tasarım Bilgi Paylaşımı ve Alınan Dersler Kullanıcı Katılımı Kullanım Sonrası Değerlendirmeler Davranışı Etkileyen Keşif
14 Öğrenci Projeleri Sunumu (Mimari projeye konuların adaptasyonu veya fikir projeleri)
15 Öğrenci Projeleri Sunumu (Mimari projeye konuların adaptasyonu veya fikir projeleri)


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5
Ö1 5
Ö2 5
Ö3 5
Ö4 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208306&curProgID=5716&lang=tr