Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ITF251E-Commerce3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı 1. Öğrencilerin, e-ticaret uygulamalarıyla ilgili detaylı bilgi sahibi olması
2. E-ticaretin sektörlere özel olarak incelenerek sektörler arasındaki e-ticaret 4. Dijital uygulamaların tüketici davranışına etkisinin incelenmesi olarak belirlenmiştir.
Dersin İçeriği Dijitalleşme ile birlikte ortaya çıkan e-ticaret yapısının tarihçesi ele alınarak başlayan ders ile dönem boyunca e-ticaret türleri, e-ticaret modelleri, e-ticarette ödeme sistemleri, e-ticarette risk ve güvenlik, e-ticarette hizmet kalitesi gibi kavramlar detaylarıyla ele alınacak örneklerle zenginleştirilecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Doktor Naeema Farooqi
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar İnternette Pazarlama - İbrahim KIRCOVA
E-Ticaret Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamato, Kriter Yayınları
E-Ticaret Kavramlar Gelişim ve Uygulamalar, Prof. Dr. Gonca Telli Yamamato, Kriter Yayınları

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 6 84
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 3 42
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 176

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 General information about electronic commerce and applications are gained.
2 The concept of electronic marketing is defined.
3 Digital marketing and mobile marketing concepts are defined.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İnternetin Gelişimi Dijitalleşme Tarihi E-Ticaretin Gelişimi
2 E-Ticaret ve E-İş arasındaki farklılıklar E-Ticaret ile ilgili farklı pazarlama kavramları E-Ticaret Teknolojisinin Özellikleri
3 Teknoloji Altyapısı İnternet Altyapısı Web Altyapısı Mobil Uygulamalar
4 E-Ticaret Türleri E-Ticaret İş Modelleri B2B-B2C-C2b-C2C-B2B2C-B2G ve D2C, Dijital Pazar Yerleri
5 İşletmeden İşletmeye E-Ticaret Elektronik Pazar Yerleri Elektronik Satın Alma ve Temin Kavramları
6 E-Ticaret Güvenlik ve Ödeme Yöntemleri E-Ticaret Riskleri
7 E-Ticaret Pazarlama ve Reklam Etkinlikleri Sanal Müşteriler Sanal Satın Alma Kararı Sanal Pazarlama Araçları
8 Vize Sınavı
9 E-Ticarette Perakendecilik Sanal ve Fiziksel Çevrelerin Birleştirilmesi
10 Tüm Kanallı Perakendecilik Sanaldan Araştırma Fizikselden Satın Alma ve Fizikselden Araştırma Sanaldan Satın Alma Modellerini Özellikleri ve Faydaları
11 E-Ticarette Hizmet Kalitesi Web Sitesi Kalitesi Perakendeci Kalitesi E-Ticarette Müşteri Memnuniyeti
12 E-Ticarette Tedarik Zinciri Süreçleri Sipariş İşleme İzleme ve Takip Sistemleri
13 E-Ticarette Tedarik Zinciri Süreçleri Sipariş İşleme İzleme ve Takip Sistemleri
14 E-Ticaret Stratejisi Geliştirme E-Ticaret Stratejisi Uygulama


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1
Ö1 5
Ö2
Ö3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208324&lang=tr&curProgID=5727