Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
6ITL306Retealing Management3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Uluslararası Ticaret ve Lojistik (İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı "Perakende Yönetimi" dersinin amacı, öğrencilere perakende işletmelerini etkili bir şekilde yönetme prensipleri, stratejileri ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Teorik bilgi ve pratik uygulamalar aracılığıyla, öğrenciler perakende pazarlarını analiz etme, tüketici davranışını anlama, perakende stratejileri oluşturma ve perakende operasyonlarını optimize etme becerilerini geliştirerek, kurumsal hedeflere ulaşmak için gereken yetenekleri kazanacaklardır.
Dersin İçeriği Bu ders, perakende yönetiminin temellerine inerek, perakende pazar analizi, tüketici davranışı, perakende strateji oluşturma ve mağaza işletmeleri gibi konuları ele almaktadır. Öğrenciler, perakende yerleştirme, fiyatlandırma stratejileri ve tanıtım teknikleri gibi perakende ticaretinin ayrıntılarını inceleyerek, dinamik perakende ortamının içgörülerini kazanacak ve etkili perakende yönetimi için gerekli becerileri geliştireceklerdir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri Ders yüz yüze işlenecek, bir vize ve final yapılacaktır.
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Elif TÜRK elif.turk@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar "Retail Management: A Strategic Approach" by Barry Berman, Joel R. Evans, and Patrali Chatterjee
"Retail Management: A Strategic Approach" by Barry Berman, Joel R. Evans, and Patrali Chatterjee

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %20
Alan Bilgisi %80

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 20
Ödev 1 % 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
3
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 12 2 24
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 24 24
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 150

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenciler, perakende satışta tüketici davranışı kalıplarını analiz eder.
2 Öğrenciler, perakende strateji ve planlama prensiplerini uygulayarak pazar trendleri ve tüketici tercihleri ile uyumlu etkili perakende iş planları geliştirirler.
3 Öğrenciler, perakende fiyatlandırma ve promosyon stratejilerini değerlendirerek perakende pazarında karlılık ve rekabetçiliği optimize eder.
4 Öğrenciler, perakende teknolojisindeki son gelişmeleri ve yenilikleri sürdürülebilirilk çerçevesinde karşılaştırır.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Perakende Yönetiminin Temel Bilgileri
2 Perakende Pazar Analizi
3 Perakende Satışlarda Tüketici Davranışları
4 Perakende Stratejisi ve Planlama
5 Perakende Ürün Yerleştirme ve Çeşit Planlama
6 Perakende Fiyatlandırma ve Tanıtım
7 Vize Sınavı
8 Perakende Mağaza İşletmeleri
9 Perakende Tedarik Zinciri Yönetimi
10 Perakende E-Ticaret
11 Perakende Markalaşma ve Müşteri Deneyimi
12 Perakende Teknolojisi ve İnovasyon
13 Perakende Performans Değerlendirmesi
14 Konu Tekrarı
15 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 1 1 4 1 4 5 3 2 3 5
Ö1 1 1 3 1 2 2 1 1 2 3
Ö2 1 1 5 1 5 5 4 3 1 5
Ö3 1 1 5 1 5 5 4 3 1 5
Ö4 1 1 2 1 5 5 3 1 5 4

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208340&lang=tr&curProgID=5727