Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ANE207Antrenörlük Etiği ve İlkeleri2+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Antrenörlük Eğitimi
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere; antrenörlük mesleğinin gerektirdiği sorumluluk ve görevleri etik değerler çerçevesinde uygulayacak bilgiyi kazandırmaktır. Örnek antrenör modelini oluşturmak, dünyada ve ülkemizdeki antrenör modelleri ve eğitim sistemlerini ve davranışlarını aktarmak ve tartışmak.
Dersin İçeriği Antrenman kavramı ve temel ilkeler, antrenör ve tanımı, antrenörün çalışma yöntemleri, antrenör tipleri, antrenör eğitimi, temel çalıştırıcı eğitimi programı, antrenör eğitiminin taslak kademeleri, eğitim kademeleri, ntrenör Eğitimi, Antrenörlük belge veren kurum ve kuruluşlar, Avrupa Birliğinde Antrenör Eğitiminin yapı taslağı ve örneği, Antrenör Eğitiminde çeşitli kuruluşların rolü, diğer Ülkelerde Antrenör Eğitim Modelleri, Antrenörün sahip olması gereken vasıflar ve konuya ilişkin örnek olaylar konularını kapsamaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr. Öğretim Üyesi Hülya Ünlü hulya.unlu@gedik.edu.tr
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Antrenörlük Eğitimi ve İlkeleri
Antrenörlük Etiği ve İlkeleri

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %30
Alan Bilgisi %70

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 40
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam :
2
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 16 3 48
Ödevler 3 8 24
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 76

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Antrenörlük felsefesi ve etiği kavramlarını açıklar,
2 Devamlı değişen ve gelişen antrenörlük mesleğine günümüz şartlarında uyum sağlar
3 ANTRENÖRLÜKTE ÖĞRETME VE ÖĞRENME YÖNTEMELRİNİ İNCELER
4 Spor branşlarının teknik-taktik ve beceri öğrenimine yönelik öğretim stratejilerini ve yöntemlerini açıklar.
5 Antrenörlük süreçlerindeki liderlik ve motivasyon kavramlarını açıklar,


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Antrenör kavramı ve genel bilgiler Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
2 Antrenörün rolleri, görevleri ve kişilik özellikleri
3 Antrenör tipleri
4 antrenörlük felsefesi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
5 antrenör eğitimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
6 antrenör eğitiminin taslak kademeleri, eğitim kademeleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
7 Uzun süreli sporcu gelişimi Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
8 Antrenörün Çalışma Yöntemleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
9 Antrenörün yarışmaya/karşılaşmaya hazırlanma yöntemleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
10 Uygulama yöntemlerine göre farklı antrenörlük yaklaşımları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
11 Dünya ülkelerinde antrenör eğitimi ve yetiştirme modelleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
12 ANTRENÖR VE SPORCU İLİŞKİLERİ Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
13 Antrenörlük kişisel amaçları Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı
14 Liderlik ve Yöneticilik Sporda liderlik ve modelleri Kaynak okuma Ön araştırma Konu tekrarı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12 P13 P14 P15 P16
Tüm 2 3 4 1 2 1 2 5 2 2 3 2 1 2 2 1
Ö1 2 4 2 1 1 1 2 5 2 3 3 1 1 2 3 2
Ö2 2 3 3 1 2 1 2 5 2 2 3 1 1 2 3 2
Ö3 3 4 3 1 1 1 2 5 2 3 3 1 1 2 3 1
Ö4 4 3 3 1 1 1 2 5 2 2 3 1 1 2 3 1
Ö5 4 3 3 1 1 1 2 5 2 2 3 1 1 2 3 1

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.gedik.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=208413&curProgID=75&lang=tr