Dersin Dili
|
Türkçe
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Spor Yöneticiliği
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Spor psikolojisinin ortaya çıkışı, farklı alanların birleşerek spor bilimlerini oluşturmasının tarihsel gelişimi, günümüz spor psikolojisi ve işlevleri, çocuklarda spor psikolojisi ve psikolojik açıdan yaş sınıflandırılması konularını ele almak. Antrenör ve sporcu ilişkisi, spor psikolojisinde kullanılabilecek tanı yöntemlerini bilmek ve bunları gerçek ortamlarda uygulamak.
|
Dersin İçeriği
|
Psikoloji nedir? Günümüzde spor psikolojisi. Spor psikolojisinin işlevleri. Spor psikolojisi tarihçesi. Spor Psikolojisinin etik standartları.Güdü (Motiv) ve güdülenme (motivasyon). Motivasyonun sınıflandırılması. Motivasyon teorileri.Sporda performans arttırılması. İmgeleme ve imgelemede dikkat edilecek noktalar. Hedef belirleme. Dikkat ve konsantrasyon.Kaygı ve sportif performans. Korku ve sportif performans.Uyarılmışlık ve performans ilişkisi. Stres ve performans ilişkisi. Stresle başa çıkma yöntemleri.
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Arş.Gör. Şeval Kayğusuz
|
Dersi Verenler
|
Prof.Dr. ALPER ÖZKAN
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
BİÇER, Y. S., AYSAN, H. A., Yüksekokulu–ELAZIĞ, S., & Bölümü–DİYARBAKIR, S. MENTAL KONSANTRASYON ÇALIŞMALARININ BİLEK GÜREŞİ ERKEK SPORCULARININ REAKSİYON ZAMANLARINA ETKİSİ. Konter, E. "Uygulamali Spor Psikolojisinde Zihinsel Antrenman." Nobel Yayın Dağıtım, Ankara (1999). YETİM, A "Spor Yönetiminde Liderlik." Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi 1.3 (1996): 85-94.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara sınav (%40), Final sınavı (%60)
|
Ders Yapısı
Sosyal Bilimler
|
%40
|
|
Sağlık Bilimleri
|
%10
|
|
Alan Bilgisi
|
%50
|
|
|